Hlavní obsah

Na 40 úsecích vedlejších tratí mají provoz „výhledově” řídit výpravčí, oznámila Správa železnic

Správa železnic (SŽ) časem převede 40 úseků vedlejších tratí kategorie D3, kde dosud fungoval zjednodušený způsob řízení dopravy, na řízení prostřednictvím výpravčích a dispečerů, který se používá na hlavních tratích. SŽ to uvedla v tiskové zprávě, kdy by mělo ke změně dojít, blíže neurčila.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Důvodem ke změně je prý snaha o lepší zabezpečení provozu po sérii nehod, k nimž došlo v poslední době. SŽ se proto prý „zabývá výhledovým zabezpečením tratí”.

„Přesně polovina z celkového počtu, tedy 40 traťových úseků, bude převedena do režimu řízení podle předpisu D1. To znamená, že na nich budou stejně jako na hlavních tratích zajišťovat řízení provozu výpravčí nebo dispečeři. Na většině z nich budou dopravny vybaveny zabezpečovacím zařízením a osazeny světelnými návěstidly. Dále zde budou instalovány balízy pro zajištění budoucí komunikace s mobilními částmi systému ETCS,” uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Nehrajeme si na Potěmkinovu vesnici, přednosta před vládní návštěvou školil kolegy

Domácí

Takzvané balízy jsou umístěny v kolejišti a lze díky nim sledovat průjezd vlaků.

Výpravčí a dispečeři se objeví například na tratích Havlíčkův Brod - Humpolec, Vsetín-Bečva - Velké Karlovice, Tábor - Bechyně, Rybník - Lipno nad Vltavou, Strakonice - Vimperk, Mělník - Mladá Boleslav hl.n. nebo Mariánské Lázně - Karlovy Vary dolní nádraží.

Od soboty platí na regionálních tratích se zjednodušeným řízením provozu nová opatření ke zvýšení bezpečnosti provozu. Vedle už dříve avizované ohlašovací povinnosti pro všechny vlaky jde například o zákaz vyjet ze stanice dříve, než stanovuje jízdní řád, nebo o nové úpravy při tvorbě jízdních řádů.

Testuje se také nová mobilní aplikace, která má strojvůdce upozornit na to, že se na traťovém úseku pohybuje jiný vlak.

SŽ změny zavedla v reakci na červencovou tragickou nehodu na Karlovarsku, kdy se na vedlejší trati u Perninku srazily dva vlaky. Zemřeli při tom dva lidé.

Úseky, kde se výhledově objeví výpravčí/dispečeři
Studenec – Velké Meziříčí
Havlíčkův Brod – Humpolec
Boří Les - Lednice
Lanškroun - Rudoltice v Čechách
Teplice nad Metují - Trutnov střed
Libuň - Dolní Bousov
Tanvald - Harrachov
Zborovice - Kroměříž
Bylnice - Horní Lideč
Vsetín-Bečva - Velké Karlovice
Rožnov pod Radhoštěm - Valašské Meziříčí
Kostelec na Hané - Senice na Hané
Litovel předměstí - Červenka
Kostelec na Hané - Chornice
Vizovice - Lípa nad Dřevnicí
Frýdlant nad Ostravicí - Ostravice
Suchdol nad Odrou - Budišov nad Budišovkou
Hlučín – Kravaře ve Slezsku
Chuchelná – Kravaře ve Slezsku
Tábor - Bechyně
Rybník – Lipno nad Vltavou
Strakonice - Vimperk
Temelín – Týn nad Vltavou
Nýřany – Heřmanova Huť
Březnice - Strakonice
Domažlice – Bělá nad Radbuzou
Olbramovice – Sedlčany
Čáslav místní nádraží – Třemošnice
Plaňany - Kouřim
Bošice - Bečváry
úsek Rakovník - Kralovice u Rakovníka
Rakovník - Jesenice
Kralupy n/Vlt. Předměstí - Velvary
Mělník - Mladá Boleslav hl.n.
Zadní Třebáň - Liteň
Rožmitál pod Třemšínem - Březnice
Blatno u Jesenice – Bečov nad Teplou
Mariánské Lázně (mimo) – Karlovy Vary dol.n.
Nejdek - Potůčky
Rumburk (mimo) - Šluknov- Dolní Poustevna - D. Poustevna st. hr.

Výběr článků

Načítám