Článek
Ministr dopravy Andreas Scheuer (CSU) ohledně termínu spuštění mýtného systému mlží. Nechal se pouze slyšet, že přijde ještě v „tomto volebním období“. Více k tomu Scheuer neřekl, dodal list Neue Ruhr Zeitung.
Volební období přitom končí v roce 2021. Původní termín byl rok 2019. Podle zdrojů mediální skupiny Funke kabinet nepočítá se spuštěním před polovinou roku 2020.
Původně se navíc počítalo s příjmy z mýtného 481 miliónů eur (12,18 miliardy korun) za rok 2019 a 484 miliónů (12,26 miliardy korun) za rok 2020. Nyní lze počítat pouze s 242 milióny (6,3 miliardy korun) za druhou polovinu roku 2020, v rozpočtu tak bude chybět z původně plánovaných příjmů 723 miliónů eur (18,14 miliardy korun).
Poplatek 2,5 až 25 eur
Výše mýtného se podle schválených plánů bude lišit v závislosti na objemu motoru a množství emisí. Desetidenní poplatek se bude pohybovat v rozmezí od 2,5 eura do 25 eur (zhruba 63 až 633 korun), dvouměsíční od 7 do 50 eur (177 až 1266 korun). Nejdražší roční mýtné přijde na 130 eur (3292 korun).
Německým řidičům bude mýtné kompenzováno slevou na dani z motorových vozidel. Proti tomu se bouřily ostatní země EU včetně Česka, které to považují za diskriminaci. Německo přitom jako jedna z mála zemí dosud nemělo zpoplatněné používání dálnic osobními vozidly.
Scheuerův předchůdce na ministerstvu dopravy Alexander Dobrindt (CSU) kromě toho hovořil o zavedení systému celoevropského mýtného. Cílem německé vlády podle něj je „společný, interoperabilní mýtný systém bez národních bariér“. [celá zpráva]