Hlavní obsah

Most přes novomlýnské nádrže narazil na odpor starostky Pasohlávek

Právo, Milan Vojtek

S estakádou jako řešením přechodu dálnice D52 z Brna do Mikulova a Vídně přes novomlýnské nádrže nesouhlasí starostka nedalekých Pasohlávek Martina Dominová (Moravané).

Foto: Milan Vojtek, Právo

Nový plán vedení dálnice na estakádě ji vede hned vedle hotelu. Stávající silnice vede podjezdem.

Článek

„Estakáda má být vysoko nad hladinou, její vedení sedm metrů od hotelu Thermal je špatně. Byl by to velký zásah do krajiny, do jejích panoramat. Úplně by se pak změnil pohled na Pálavu. Návštěvníci z kempu, z chystaných lázní by pak neviděli dominantu krajiny, ale jen silniční most. Úplně jsme neposvětili ten návrh a dali k tomu připomínky. Chceme, ať zkusí vymyslet trochu jiné řešení. Myslím, že by ta estakáda mohla být nižší,“ uvedla starostka.

„Naším zájmem je varianta, která zachová obslužné komunikace. Pokud bychom o ni přišli, znamenalo by to, že kdyby se na dálnici něco stalo, objízdné trasy by vedly přes obce a to se nám nelíbí vůbec,“ dodala.

Proti je i majitel hotelu

Zážitky z loňského léta, kdy kamiony při výměně mostu na tahu do Mikulova jezdily objížďkami přes okolní obce, vedly k přehodnocení názoru i dříve zarytých zastánců stavby dálnice.

„Devatenáct let jsem byl zastáncem stavby dálnice. Teď budu muset fandit aktivistům,“ říká majitel Hotelu Termal v Pasohlávkách na Brněnsku František Vašíček.

Dyje u Pasohlávek mizí pod novým mostem. Tvrdohlavá navigace vede kamiony špatně

Domácí

Ke změně názoru jej přiměla právě nová varianta vedení D52. Podle Vašíčka ŘSD původně zvažovalo variantu, podle níž měla vést dálnice na náspu napříč nádrží kousek od stávající silnice. Ta pak měla nedaleko hotelu pomocí nadjezdu překročit trasu dálnice na stranu bližší k Aqualandu Moravia.

Foto: Vizualizace ŘSD

Studie řešení přechodu dálnice D52 přes více než dva kilometry širokou přehradní nádrž počítá se stavbou estakády.

„Pak přišli s druhým plánem. Jen tak si dálnici namalovali na mém pozemku, kousek od hotelu přes vodu mířila po estakádě ve výšce jedenáct metrů nad hladinou. Původní cestu naopak chtějí vést pod tělesem dálnice. Nejvíc mi vadí, že dálnici chtějí vést těsně vedle rekreačního objektu,“ říká Vašíček.

Dálnice do Vídně by u Nových Mlýnů mohla vést nad vodou

Domácí

ŘSD: Varianta není definitivní

Podle vyjádření ŘSD se ale nejedná o definitivní variantu. „Jde zatím pouze o jeden z možných návrhů řešení vedení dálnice D52 v tomto úseku. Estakáda není v souladu s platnou EIA a ŘSD bude v rámci další přípravy zajišťovat variantní posouzení EIA úseku 'D52 5205 Přechod přes Vodní nádrž Nové Mlýny',” uvedl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

„V rámci projednávání EIA je garantováno seznámení všech dotčených s technickým řešením jednotlivých variant, včetně možných připomínek,“ dodal.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám