Článek
Modernizaci 160 let staré stavby ukončila Správa železniční dopravní cesty. Informoval o tom ministr dopravy Milan Šimonovský.
"Tento železniční koridor se stane páteří budoucího multimodálního koridoru, který vede ze skandinávských zemí přes Moravskou bránu na jih do Itálie a na Balkán," řekl Šimonovský.
Podle generálního ředitele Českých drah Petra Kousala se jízda z Břeclavi do Petrovic u Karviné zkrátí o 45 minut, protože vlaky mohou po trati jezdit rychlostí až 160 kilometrů za hodinu. České dráhy si od koridoru slibují i to, že přiláká více zájemců o nákladní přepravu.
Rekonstrukce stála 25 miliard korun
Modernizace tratě v délce 293 kilometrů byla zahájena před sedmi lety a ukončena koncem června stavbou v úseku Hranice na Moravě-Studénka. Stát za ni zaplatil 25 miliard korun. Část peněz šla ze státního rozpočtu, zbytek ze státem garantovaných úvěrů.
Do roku 2006 by měl být dokončen spojovací úsek mezi prvním a druhým železničním koridorem v úseku Přerov - Česká Třebová, a to i díky financím z Evropské unie. V plánu je rovněž vybudování třetího a čtvrtého železničního koridoru, které by měly vzniknout nejpozději do roku 2014.