Článek
V úseku ze Sudoměřic u Tábora do Votic se kromě druhé koleje vybudují dva nové tunely, tři estakády a dalších sedmnáct menších mostních konstrukcí. Vyroste také jedna nová železniční stanice v Červeném Újezdě.
„Jsme rádi, že po poměrně náročné přípravě celého projektu mohou začít práce na jednom z posledních dosud nemodernizovaných úseků čtvrtého koridoru. Jeho dokončení umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu,“ řekl v úterý náměstek ŠŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.
Stavba patří mezi největší zakázky SŽDC v posledním období.
Dokončení celé modernizace dosud jednokolejného úseku na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje se předpokládá v roce 2021. Dvacetikilometrová trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než dosud. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Umožní to mimo jiné výstavba tunelů Mezno a Deboreč o délce 840, resp. 660 metrů.
V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vybudují stavbaři celkem tři dlouhé mostní estakády. Nejdelší z nich dosáhne délky 244 metrů.
Náklady modernizace jsou 7,16 miliardy korun bez DPH. Projekt se chystá ucházet uchází o dotace z fondů EU až do výše 5,09 miliardy korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.