Hlavní obsah

Modernizace trati ze Sudoměřic do Votic za sedm miliard má zkrátit jízdu vlakem na jih

Novinky, tov

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) podepsala smlouvu s brněnskou firmou OHL ŽS na stavbu železničního koridoru v úseku Sudoměřice - Votice. Cena stavby s několika tunely a estakádami by měla stát přes sedm miliard korun a má zkrátit dobu jízdy vlakem na jih Čech.

Foto: SŽDC

Zastávka Ješetice s tunelem Deboreč (vizualizace).

Článek

V úseku ze Sudoměřic u Tábora do Votic se kromě druhé koleje vybudují dva nové tunely, tři estakády a dalších sedmnáct menších mostních konstrukcí. Vyroste také jedna nová železniční stanice v Červeném Újezdě.

„Jsme rádi, že po poměrně náročné přípravě celého projektu mohou začít práce na jednom z posledních dosud nemodernizovaných úseků čtvrtého koridoru. Jeho dokončení umožní zkrátit jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu,“ řekl v úterý náměstek ŠŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.

Foto: SŽDC

Estakáda Heřmaničky (vizualizace).

Stavba patří mezi největší zakázky SŽDC v posledním období.

Dokončení celé modernizace dosud jednokolejného úseku na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje se předpokládá v roce 2021. Dvacetikilometrová trať povede z velké části v nové trase, která bude o dva kilometry kratší než dosud. Rychlost vlaků se zvýší na 160 km/h, což přinese zkrácení jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem na jednu hodinu. Umožní to mimo jiné výstavba tunelů Mezno a Deboreč o délce 840, resp. 660 metrů.

Foto: Mapy.cz

Modernizovaný úsek mezi Voticemi a Sudoměřicemi

V hlubokém údolí mezi zastávkami Ješetice a Heřmaničky vybudují stavbaři celkem tři dlouhé mostní estakády. Nejdelší z nich dosáhne délky 244 metrů.

Náklady modernizace jsou 7,16 miliardy korun bez DPH. Projekt se chystá ucházet uchází o dotace z fondů EU až do výše 5,09 miliardy korun. Národní financování zajišťuje Státní fond dopravní infrastruktury.

Související články

Výběr článků

Načítám