Článek
Stavbaři přitom měli už příští týden převést dopravu na hotový jízdní pás a začít bourat pás směrem na Prahu.
„Sledovali jsme statisticky počasí. Na Vysočině zima přichází dřív a často dramatičtěji než v jiných úsecích. Nechtěli jsme za žádnou cenu riskovat situaci, že by do rozestavěného nebo nepřipraveného úseku přišla zima. Bylo by to nebezpečné pro řidiče,“ vysvětlil.
Dálnice deset let přesluhuje
S dalšími pracemi by se v úseku mělo začít až příští rok po zimní stavební přestávce. Ta obvykle končí v dubnu a dá se tak předpokládat, že se stavební práce na uvedeném úseku protáhnou do poloviny příštího roku.
Úsek u Jihlavy je tak v pořadí už druhým, na němž se práce letos nestihnou podle harmonogramu. Prvním je dálniční úsek mezi Lhotkou a Velkou Bíteší, který je ve skluzu asi 200 pracovních dnů.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva mohla stát asi 14 miliard korun.