Hlavní obsah

Mobil má 40 procent desetiletých dětí

PRAHA

Mobilní telefony si již prokousaly cestu i k nejmenším dětem. Podle průzkumu čtyřicet procent rodičů pořídí svému dítěti mobil po jeho 10. narozeninách, 20 procent mezi 8. a 10. rokem a čtvrtina dokonce již mezi 6. a 8. rokem života jejich potomků. Jako hlavní důvod rodiče udávají nikoli snahu udělat ratolesti radost, ale mít je pod kontrolou.

Článek

Účty dětí a středoškoláků za mobilní služby jdou do stokorun. "Necelá polovina mladých telefonistů (40 procent) utratí měsíčně do 200 Kč, ale 10 procent z nich nemá problém vydat více než 1000 Kč za měsíc," uvádí průzkum T-Mobile. Zhruba 40 procent dětí si přitom výdaje za mobil platí ze svého kapesného. Tři čtvrtiny kupují dětem nový mobil každé dva roky.

Čtvrtina školáků a studentů přiznává, že ve vyučovací  hodině už někdy přijala hovor, píše SMS či fotí nebo natáčí své spolužáky i vyučující. Více než třetina učitelů se už setkala s opisováním pomocí mobilu.

Důležitý klient

Děti a mládež tvoří zákaznickou skupinu, kterou mobilní operátoři nemohou ignorovat. Jak uvedla ČTK, speciální tarify pro mladé uživatele v současnosti nabízejí všichni tři mobilní operátoři a využívá jich několik set tisíc lidí.

Nasycenost tuzemského trhu se pohybuje kolem 120 mobilních čísel na sto obyvatel, a firmy se proto stále více zaměřují na okrajové skupiny, jako jsou stále mladší děti a také senioři.

Související témata:

Výběr článků

Načítám