Článek
„Na dálnici dostaneme lidi, kteří by si dálniční známku stejně nekoupili,“ uvedl Ťok.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Podle ministra dopravy je návrh výsledkem dlouhých debat. Ministerstvo prý hledalo místa, kde byl „optimální poměr mezi výpadkem příjmu z mýta“ a zlepšením dopravní situace v centru daného města.
Celkem 111 kilometrů ministerstvo vybralo proto, že jde o komunikace sloužící jako obchvaty velkých měst, které tak lidé bez známky nebudou muset objíždět po silnicích nižších tříd.
Opatření se týká obchvatů měst, případně měst, kterými prochází silnice první třídy. Například se jedná o vjezdy do Prahy a část Pražského okruhu, dálnice kolem Plzně, Ústí nad Labem, Kroměříže nebo Olomouce.
„Poplatky za dálnice se přitom zvyšovat nebudou, zůstávají stejné,“ zdůraznil Ťok.
Nově vyjmuté dálniční úseky v okolí některých měst |
---|
Obchvat Prahy od D7 po ulici k Barrandovu |
D1 u Kroměříže |
D5 Beroun, Králův Dvůr |
D5 Plzeň |
D6 Praha |
D7 Praha |
D8 Ústí nad Labem |
D10 Brandýs nad Labem |
D11 Praha |
D35 Olomouc |
D46 Prostějov |
Zdroj: ČTK, ministerstvo dopravy |
Loni úřad ze zpoplatněné sítě vyňal zhruba 45 kilometrů silnic, na výběrech poplatku se to prakticky neprojevilo, uvedla ČTK.
Babiš: Příští rok se postaví 140 kilometrů
S ministrem dopravy vystoupil i předseda hnutí ANO Andrej Babiš. „Chtěli jsme informovat o výstavbě dopravní infrastruktury. Bohužel naše koaliční vláda zdědila situaci, že v roce 2010 byla zastavena výstavba dálnic, a nebyla tady jasná vize,“ nechal se slyšet Babiš.
„Ušetřili jsme na obsluze dluhu 10,7 miliardy, z toho šlo tři miliardy na dopravu. Příští rok počítáme se stavbami v délce 140 kilometrů,“ dodal ministr financí.