Článek
Svoboda dostal pro letošek za úkol oslovit na TikToku oproti minulému roku o desetinu širší obecenstvo. Kritéria před Vánoci schválila správní rada organizace. Na větší dosah na TikToku se má šéf Správy železnic soustředit ještě víc než u Instagramu, kde má rozšířit dosah o pět procent, uvedl server.
Cílem je „zlepšení komunikace a informovanosti laické i odborné veřejnosti o klíčových tématech a stavu železniční sítě“.
Kybernetičtí analytici přitom loni nabádali, aby se zejména klíčové úřady měly před TikTokem na pozoru. Obava plyne hlavně z množství shromažďovaných dat o uživatelích a nakládání s daty. Experti upozorňují, že zákony čínské vládě umožňují přístup k firemním údajům, společnost ByteDance, která sociální platformu TikTok provozuje, nevyjímaje.
Smažte to! Kybernetický úřad varoval Čechy před TikTokem
Řada zemí a institucí jako USA, Austrálie nebo Evropská komise zakázala TikTok na oficiálních zařízeních vládních zaměstnanců či úředníků. Americký stát Montana chtěl dokonce TikTok zakázat všem obyvatelům, ale to v prosinci zarazil soud.
Lákají nové zaměstnance
Správa železnic tvrdí, že si dává pozor a dodržuje striktní postupy. „Zajistili jsme například izolaci zařízení a uživatelských účtů, které TikTok spravují, od zbytku naší infrastruktury,“ řekla Novinkám mluvčí Nela Eberl Friebová.
To podle ní minimalizuje potenciální rizika a zajišťuje, že v případě jakýchkoliv incidentů zůstanou ostatní systémy nedotčeny.
„Na dodržování všech bezpečnostních protokolů dohlíží jeden z našich odborníků na kybernetickou bezpečnost,“ dodala mluvčí. Podle ní si správa účet na TikToku spravuje sama v rámci odboru komunikace bez dalších nákladů, stejně jako ostatní sociální sítě.
„Díky této platformě, na které máme velký počet sledujících, můžeme přímo cílit na mladé publikum a vzbuzovat v něm větší zájem o železnici, například z hlediska budoucího zaměstnání, prevence či širší informovanosti,“ uzavřela Eberl Friebová.
Z vyjádření ministerstva dopravy pro Novinky neplyne, že by ministerstvu dopravy využívání TikToku vadilo a že by chtělo praxi měnit.
Mluvčí resortu František Jemelka zdůraznil, že seznam kritérií pro bonus šéfovi Správy železnic Svobodovi má dvanáct bodů, přičemž zlepšení komunikace je úplně posledním bodem s rozhodovací váhou pouhých tří procent.
Jemelka zopakoval, že cílem příspěvků na sítích je oslovit mladou generaci a šířit bezpečnostní a osvětové kampaně.
Podle projektu Hlídače státu a Rekonstrukce státu byl generální ředitel správy Svoboda v předloňském roce nejlépe placeným manažerem v resortu, když vydělal sedm milionů korun. Z toho více než 2,8 milionu korun činil bonus.