Hlavní obsah

Miliónová pokuta UPC za neinformování zákazníků platí, rozhodl soud

Městský soud v Praze zamítl žalobu společnosti UPC proti miliónové pokutě od Českého telekomunikačního úřadu (ČTÚ). Regulátor sankci uložil za to, že firma v roce 2012 zákazníky dostatečně neinformovala o možnosti odstoupit od smlouvy poté, co operátor zavedl platbu za set-top-box, zvýšil cenu za používání modemu a za připojení k internetu. ČTÚ to v pátek uvedl v tiskové zprávě.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Článek

UPC sdělila, že považuje věc za uzavřenou, pokutu zaplatila v roce 2013.

"Rozhodnutí soudu je v tuto chvíli konečné. Žádné další kroky neplánujeme a celou věc považujeme za uzavřenou," řekl mluvčí UPC David Frodl. "Naše společnost vyvodila z rozhodnutí taková opatření, abychom své zákazníky o každé změně informovali co nejúplněji, a to včetně práva na ukončení smlouvy, pokud toto právo se změnou souvisí," dodal.

Soud se podle ČTÚ nepřiklonil k argumentaci, že zákazník mimo jiné dostal několikrát vyšší rychlost připojení za mnohem nižší cenu při zachování poměru cena – výkon.

"Nelze totiž automaticky předpokládat, že všichni zákazníci preferují rychlost připojení nad jeho cenou, a tedy obhajovat jednostranné zvýšení ceny s poukazem na případný nárůst rychlosti," uvedl úřad s tím, že přiměřená podle soudu byla rovněž výše pokuty.

Související témata:

Výběr článků

Načítám