Článek
Nový úsek okruhu má 920 metrů, bylo nutné postavit i 500 metrů dlouhý tunel pro tramvaje. Jde o čtyřpruhou silnici, kterou bylo nutné vměstnat mezi skalní masiv s Wilsonovým lesem na jedné straně a řeku Svratku na straně druhé. Protože by se do něj nevešly, musel být vybudován tunel pro tramvaje, a část silnice je také pod zemí.
Horolezci, střelmistři a potápěči na staveništi
Motoristé na tento úsek čekali dlouho. Denně jím projede zhruba 20 000 aut. Silnice propojuje sever Brna s oblastí kolem brněnského výstaviště a vede pak dál jako výpadovka na dálnici D1.

Snímek z dronu ukazuje nový úsek brněnského velkého městského okruhu. Vlevo řeka Svratka. Vedle ní čtyřpruhá silnice s hned vedle ní (modrý portál) tramvajový tunel.
Stavba úseku začala v prosinci 2020. Zahájení oddálilo napadání stavebního povolením spolkem Voda z Tetčic a také zrušení první soutěže na zhotovitele. Zakázku za 2,475 miliardy korun na vybudování zhruba kilometrového úseku získalo sdružení stavební firem Eurovia CS, Hochtief a Subterra. Zatímco na jedné straně stavby zajišťovali horolezci svah masivu, pod ním se hloubil tunel a vedle něj vznikala silnice, jejíž pilíře jsou až v řece Svratce.

Nový úsek městského okruhu před otevřením. Zcela vlevo zpevněný svah. Pod ním je 500 metrů dlouhý tramvajový tunel a vedle pod tzv. galerií čtyřpruhá silnice.
Kromě samotné čtyřpruhé silnice a tramvajového tunelu je součástí stavby i výrazná proměna celého okolí. Tunel je jedním z nejdelších v Česku a z legrace se o něm hovoří jako o začátku stavby brněnského metra. Přestože jím není, jde o technicky unikátní stavbu.
Další část okruhu bude v prosinci
Do celkové proměny okolí nového úseku okruhu patří i relaxační zóna, která vznikla u kaple svatého Antonína Paduánského. Historický objekt se před zahájením prací rozpadal. Má nově obnovenou střechu a odborníci mu vrátili původní podobu z druhé poloviny 19. století, kdy vznikl. „Především šlo o zachování typického režného cihelného zdiva. Nově je kaple osazená odlévaným zvonem s pamětními nápisy,“ uvedl náměstek brněnské primátorky René Černý (ANO). Ke kapličce mohou přijít lidé díky novému chodníku podél tramvajové trati.

Při stavbě okruhu bylo nutné opravit i tuto kapličku.
Velký městský okruh se právě nyní rozrostl hned o několik úseků. Od 6. listopadu je v provozu kilometrový úsek čtyřpruhé komunikace v Bauerově ulici. Již 13. prosince se plně do okruhu připojí 0,6 kilometru dlouhý úsek v Rokytově ulici a také 0,7 kilometru dlouhá silnice na Tomově náměstí, kde bylo nutné vybudovat technicky obtížné přemostění.

Nová část okruhu ještě před otevřením. Denně tímto místem projede asi 20 000 aut.
Na další rozšiřování si budou muset Brňané počkat. Předběžně v roce 2030 se počítá s otevřením 2,9 kilometru dlouhé silnice Ostravská radiála. Až v roce 2035 přibude Bratislavská radiála, další úsek v Brně-Vinohradech a silnice na Červeném kopci.
Brno má část okruhu s estakádou za 2,3 miliardy
