Hlavní obsah

Metrostavu stoupl zisk o třetinu

Aktualizováno

Čistý zisk skupiny Metrostav loni vzrostl o 29 procent na 1,1 miliardy korun. O 3,5 procenta na 51,6 miliardy vzrostly i provozní výnosy, vyplývá z výroční zprávy firmy.

Foto: Metrostav, Novinky

Stavba mostu nad Orlíkem

Článek

Finanční výsledky skupiny nejvíce ovlivnily tržby mateřské společnosti Metrostav. Dobré výsledky ale zaznamenaly také Metrostav DIZ a Subterra.

Mezi významné projekty, na kterých členové skupiny Metrostav v loňském roce pracovali, patří například výstavba trasy D pražského metra v úseku mezi stanicemi Pankrác a Olbrachtova, na které pracovala Subterra. Developerská dceřiná společnost Metrostav Development pak připravovala například bytový projekt Malešický háj.

Na některých větších projektech se pak podílela také divize Metrostav DIZ. Ta uzavírá za Metrostav řadu veřejných zakázek po roce 2022, kdy byl firmě Metrostav, a. s., udělen zákaz na tři roky pracovat na veřejných zakázkách kvůli kauze spojené s uplácením bývalého politika Davida Ratha. Metrostav DIZ například loni pracoval na rekonstrukcích hlavního nádraží v Plzni, nemocnice v Ústí nad Labem nebo Průmyslového paláce v Praze.

Soud potvrdil vinu Metrostavu v kauze kladrubského hřebčína, upustil od trestu

Krimi

Zakázky v Německu či Norsku

Samotná firma Metrostav, a. s., měla loni zisk před zdaněním 1,05 miliardy korun, meziročně vzrostl o 6,7 procenta. Tržby jí oproti roku 2022 klesly téměř o pětinu na 17,8 miliardy korun. Za loňský rok firma investovala do výroby 88 milionů korun, tedy zhruba o 100 milionů meziročně méně.

Skupina Metrostav je v posledních letech aktivní také v zahraničí, hlavně pak ve skandinávských zemích a Německu. Zahraniční zakázky podle zprávy tvořily 30 procent celého obratu skupiny. Většina zahraničních prací byla realizována zahraničními dceřinými firmami. Výjimkami byly Finsko a Německo, kde dosud působil Metrostav, a. s.

Mezi významné zahraniční zakázky skupiny patřila například výstavba dvou úseků metra v Hamburku, výstavba tunelu Angath v Rakousku nebo výstavba tunelu na prodloužení metra ve Stockholmu. Norská dceřiná společnost Metrostav Norge loni také získala svůj doposud největší projekt v hodnotě 4,5 miliardy korun. Jedná se o silniční úsek E8 Sorbotn–Laukslett, jehož součástí je také výstavba 860metrového mostu Ramfjord.

Polský Budimex se nevzdává, proti vyloučení z tendru se opět odvolá

Ekonomika
Související témata:

Výběr článků

Načítám