Článek
Zástupci pražského magistrátu slavnostně otřevřeli část trasy dnes v poledne.
"Předpokládáme, že nový úsek využije v ranní dopravní špičce oběma směry asi 50 tisíc lidí každý den," řekla Novinkám mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová.
Podle ní prodloužení linky C usnadní dopravu obyvatelům Severního města, tedy sídlišť v Kobylisích a v Ládví. Pohodlnější dopravu to bude znamenat i pro mimopražské obyvatele, kteří do metropole jezdí za prací příměstskými autobusy.
"Všechny autobusy, které dosud končily na Nádraží Holešovice, teď budou ukončeny už v Ládví, lidem to ušetří čas," řekla Kuchařová.
Do Ládví se rovněž přesunou záchytná parkoviště a změny pocítí i tramvajová doprava. Do Kobylis sice budou sice jezdit všechny linky jako dosud, ale některé zastávky se přemístí.
Další stanice v Letňanech
Ještě před otevřením trasy se začalo stavět další prodloužení linky směrem do Letňan. Postaví sdružení firem Metrostav, Skanska CZ a Subterra. Tato trať, dlouhá 4,6 kilometrů, ulehčí hlavně obyvatelům sídliště Prosek a Letňany.
"Má 3 stanice pracovně nazývané Prosek I - na křižovatce ulic Vysočanská a Lovosická, Prosek II - na křižovatce ulic Vysočanská a Prosecká a konečnou stanici Letňany - jižně od obce Letňany a východně od ulice Kbelské," sdělil Milan Jindra z dopravního podniku.
Úsek by měl být dokončen v roce 2008 a bude stát téměř 15 miliard korun.
Historie otevírání stanic pražského metra | ||||
datum zprovoznění | linka | úsek | délka | počet stanic |
10. 5 1974 | C | Kačerov - Florenc | 6,6 km | 9 |
12. 8. 1978 | A | Dejvická - náměstí Míru | 4,7 km | 7 |
7. 11. 1980 | C | Kačerov - Háje | 5,3 km | 4 |
19. 12. 1980 | A | Náměstí Míru - Želivského | 2,6 km | 3 |
3. 11. 1984 | C | Florenc - Nádr. Holešovice | 2,2 km | 2 |
2. 11. 1985 | B | Smích. nádraží - Florenc | 4,9 km | 7 |
11. 7. 1987 | A | Strašnická | 1,3 km | 1 |
26. 10. 1988 | B | Smích. nádraží - Nové Butovice | 4,9 km | 3 |
4. 7. 1990 | A | Skalka | 1,4 km | 1 |
22. 11. 1990 | B | Florenc - Českomoravská | 4,4 km | 4 |
11. 11. 1994 | B | Nové Butovice - Zličín | 5,1 km | 5 |
8. 11. 1998 | B | Českomoravská - Černý Most | 6,3 km | 5 |
17. 10. 1999 | B | Hloubětín | - | 1 |
8. 6. 2001 | B | Kolbenova | - | 1 |
25. 6. 2004 | C | Nádr.Holešovice - Ládví | 3,9km | 2 |
Zdroj: Dopravní podnik hl. m. Prahy |
Úsek Nádraží Holešovice - Ládví
:: Stavba stála 8,7 miliardy korun
:: Metro překonává výškový rozdíl 112 metrů, vede pod Vltavou
:: Stanice Kobylisy je 31 metrů pod povrchem
:: Stanice Ládví je 7 metrů pod povrchem
:: Pražské metro nyní bude mít 53 stanic a tratě budou měřit 54 kilometrů