Článek
Za tři až pět procent evropské firmy by americký technologický gigant zaplatil podle agentury Bloomberg asi 4,5 miliardy eur (zhruba 114 miliard korun). Nákupem podílu v největším světovém výrobci brýlí by Meta posílila vliv v oblasti, která je klíčová pro její úsilí v oblasti virtuální a rozšířené reality, a posílila by svou pozici proti konkurentům.
Třeba Snap experimentuje s brýlemi pro smíšenou realitu už několik let, zatímco nejhodnotnější světová firma Apple letos uvedla na trh brýle Vision Pro. Běžní spotřebitelé ale dosud tyto technologie ve velkém nepřijali. Meta chce vstoupit do EssilorLuxxotica, protože nevlastní hardware platformu pro rozšířenou realitu, na rozdíl od té virtuální, kde má brýle Oculus.
Firma představila své první chytré brýle Ray-Ban v roce 2021. Oblíbený model Wayfarer umožňuje uživatelům pořizovat fotografie a videa, poslouchat hudbu a přijímat hovory. Novější brýle zahrnují MetaAI, asistenta založeného na modelu umělé inteligence Llama.