Hlavní obsah

Meta chce koupit podíl ve výrobci brýlí Ray-Ban

Mateřská společnost Facebooku stále více věří v budoucnost chytrých brýlí. V italsko-francouzské společnosti EssilorLuxxotica, s níž spolupracuje na brýlích Ray-Ban Meta, chce koupit menšinový podíl.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Logo firmy Meta společně s logy aplikací Facebook, Messenger, Instagram a Whatsapp

Článek

Za tři až pět procent evropské firmy by americký technologický gigant zaplatil podle agentury Bloomberg asi 4,5 miliardy eur (zhruba 114 miliard korun). Nákupem podílu v největším světovém výrobci brýlí by Meta posílila vliv v oblasti, která je klíčová pro její úsilí v oblasti virtuální a rozšířené reality, a posílila by svou pozici proti konkurentům.

Třeba Snap experimentuje s brýlemi pro smíšenou realitu už několik let, zatímco nejhodnotnější světová firma Apple letos uvedla na trh brýle Vision Pro. Běžní spotřebitelé ale dosud tyto technologie ve velkém nepřijali. Meta chce vstoupit do EssilorLuxxotica, protože nevlastní hardware platformu pro rozšířenou realitu, na rozdíl od té virtuální, kde má brýle Oculus.

Firma představila své první chytré brýle Ray-Ban v roce 2021. Oblíbený model Wayfarer umožňuje uživatelům pořizovat fotografie a videa, poslouchat hudbu a přijímat hovory. Novější brýle zahrnují MetaAI, asistenta založeného na modelu umělé inteligence Llama.

Soukromá data za bezplatný přístup? Evropská komise obvinila Metu z porušení pravidel

Ekonomika
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám