Článek
V právní bitvě obou řetězců měl nejdříve navrch McDonald’s, kterému se v roce 2016 podařilo stanovit, na jaké produkty bude jeho rival moci dávat své jméno. To irského outsidera vedlo k podání žádosti u Úřadu Evropské unie pro duševní vlastnictví o ukončení platnosti exkluzivního práva McDonald’s na užívání termínu Big Mac, vysvětluje dlouhý spor deník The Guardian.
Podle Supermac’s totiž McDonald’s tento termín nepoužívá jako název restaurace a místo toho se dopouští „zastrašování ochrannou známkou, registrování značek jen proto, aby je mohl použít proti budoucím rivalům“. Tento požadavek se dostal až před ECJ, jenž dal ve středu Supermac’s za pravdu.
McDonald’s bylo též zakázáno termín Big Mac používat v souvislosti s kuřecími či obecně drůbežími produkty. Tím zašel soud ještě dál, než řetězec Supermac’s původně žádal. „Toto je významné rozhodnutí, jež přináší do užívání ochranných známek velkými nadnárodními podniky selský rozum. Pro malé podniky napříč světem představuje významné vítězství,“ řekl zakladatel Supermac’s Pat McDonagh.
„Drive in“ po tyrolsku. Opilý Rakušan přistál s autem na terase restaurace McDonald’s
Mluvčí společnosti McDonald’s po vyhlášení rozsudku ujišťoval veřejnost, že verdikt jejich užívání termínu Big Mac nijak neovlivní. „Rozhodnutí tribunálu nemá vliv na naše právo užívat ochrannou známku Big Mac. Náš ikonický Big Mac milují zákazníci z celé Evropy a my jsme nadšeni z toho, že můžeme místním komunitám nadále hrdě sloužit, jako to děláme už po desetiletí.“
Zatímco teď už nic nestojí Supermac’s v cestě na evropský trh, bitva mezi ním a jeho nadnárodním rivalem pokračuje v Británii, kde podobný soudní spor mezi oběma společnostmi stále probíhá.