Článek
Citic bude mít po transakci v restauracích značky McDonald's podíl 52 procent a Carlyle 28 procent, zbylých 20 procent si americký řetězec ponechá.
Nyní McDonald's provozuje většinu z 2 400 restaurací této značky v Číně a 240 v Hongkongu. McDonald's chtěl původně získat z prodeje až tři miliardy dolarů, později se ale rozhodl, že si ponechá menšinový podíl, řekly informované zdroje agentuře Reuters.
Firma loni v březnu oznámila, že své asijské aktivity zreorganizuje a najde pro ně partnery, kteří budou její restaurace vlastnit v rámci franšízových smluv. Tato forma znamená, že řetězec dostane určitý podíl na zisku a přitom sníží provozní náklady.
Loni firma také uvedla, že hodlá během příštích pěti let otevřít v Číně a Hongkongu 1500 nových restaurací.
Změny i u vlastníka KFC
Restrukturalizaci čínské divize uskutečňuje i konkurenční společnost Yum Brands, která vlastní například restaurace KFC a Pizza Hut. Obě americké firmy čelí na čínském trhu rostoucí domácí konkurenci a potřebují si vylepšit image po skandálech se závadnými potravinami z minulých let, uvedl server BBC.
V roce 2014 místní reportér tajně natočil, jak čínský dodavatel obou řetězců Shanghai Husi Food používá prošlé maso. Podle pozdějšího vyšetřování úřadů bylo kuřecí a hovězí maso přebalené s etiketou novějšího data.
Po skandálu se řetězce v Asii potýkaly s propadem tržeb, napsal časopis Forbes.