Článek
Cenu transakce ani jedna ze stran nezveřejnila, Pasquale ale už dříve avizoval, že by mělo jít o jednu z nejdražších akvizic skupiny.
Mattoni 1873 - která se donedávna jmenovala Karlovarské minerální vody (KMV) - a PepsiCo založily společný podnik (joint venture), v něm má Mattoni většinu. Nákup srbského výrobce firma oznámila na začátku června.
Do skupiny Knjaz Miloš kromě vlajkové lodi, kterou je stejnojmenná perlivá minerální voda, patří například vody Aqua Viva, první srbský energetický nápoj Guarana, nealkoholický šumivý nápoj ReMix Knjaz nebo perlivé a neperlivé nealkoholické nápoje Golf.
Společnost Knjaz Miloš se sídlem v srbském Arandjelovaci je s více než 200letou historií největším výrobcem minerálních vod a energetických nápojů na tomto trhu. Společnost má v Srbsku zhruba 800 zaměstnanců.
Mattoni své produkty vyváží do 19 zemí světa a vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku a Srbsku. V Bulharsku, Slovensku a Maďarsku je výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek firmy PepsiCo. Ve všech zemích má dohromady 3 200 zaměstnanců.
Nákupem firmy Knjaz Miloš se firma dostane na trhy v Srbsku, Bosně, Severní Makedonii a Černé Hoře.
„Bylo naším dlouhodobým cílem dostat se na jihovýchodní evropský trh. Knjaz Miloš je lokálním lídrem trhu, což je pro nás důležité. Je to taková srbská Mattoni," uvedl Pasquale.