Hlavní obsah

Mateřské firmě čínského giganta Temu vzrostly tržby o 131 procent

Mateřská společnost čínského e-shopu Temu, firma PDD Holdings, překonala odhady analytiků a v prvním čtvrtletí vykázala meziročně razantní nárůst tržeb o 131 procent na 86,81 miliardy jüanů (275,6 miliardy Kč). Vděčí za to právě silnému přijetí Temu ze strany spotřebitelů na mezinárodních trzích.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

On-line tržiště Temu od svého spuštění v září 2022 získalo obrovskou popularitu na trzích v USA i Evropě. Svým ultra levným zbožím a širokým výběrem e-shop v posledních měsících dobývá i Českou republiku.

Úspěchy Temu se nyní propsaly i do hospodářských výsledků jeho matky PDD Holdings. Kromě zmíněného skokového nárůstu tržeb vzrostl v prvním kvartálu i čistý zisk firmy, a to na 28 miliard jüanů (89 miliard Kč) z 8,1 miliardy před rokem.

Akcie společnosti díky tomu v předobchodní fázi vzrostly o téměř sedm procent, uvedla agentura Reuters.

Přesto se na výsledcích jeden škraloup najde. Rychlá mezinárodní expanze s agresivní cenovou politikou Temu totiž s sebou přinesla značně vysoké náklady na obrat podniku. Ty meziročně vzrostly až o 194 procent na 32,7 miliardy juanů (103,7 miliardy Kč), čímž v procentuálním vyjádření překonaly právě i tempo růstu tržeb.

Před nakupováním na Temu varují evropské spotřebitelské organizace, podle kterých e-shop porušuje právo na ochranu spotřebitele tím, že nedostatečně prověřuje prodávající na platformě. Využívání aplikace Temu je navíc považováno za bezpečnostní hrozbu, neboť má sbírat citlivá osobní data. V Česku před tím varoval Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost.

Fenoménu Temu hrozí v EU přísnější pravidla

Internet a PC

Výběr článků

Načítám