Hlavní obsah

Maloobchodní tržby rostly nejrychleji internetovým prodejcům

Letošní nižší počet pracovních dní a fakt, že loni nakupovali lidé na Velikonoce v dubnu a letos už v březnu, ovlivnily vývoj tržeb v maloobchodech. Tržby bez aut v březnu zpomalily meziroční růst na 5,1 procenta z únorového růstu o 8,5 procenta. Lidé utrácejí hlavně v internetových a zásilkových obchodech. Oznámil to v pátek Český statistický úřad (ČSÚ).

Foto: David Ryneš, Novinky

Tržby maloobchodu

Článek

Letošní březen měl o jeden pracovní den méně než březen 2015. U nákupů souvisejících s velikonočními svátky, zejména potravin, převážil ale vliv Velikonoc nad vlivem počtu pracovních dní, upozornil ČSÚ.

„Až na výjimky, například slabší prodeje léků a drogerie a potřetí v řadě pokles prodejů počítačů, rostly v březnu tržby napříč celým sortimentem zboží. Nejrychleji tržby rostly tradičně internetovým prodejcům, a to o 21 procent," tvrdí analytik Miroslav Novák.

Rostly také tržby za pohonné hmoty, a to o 8 procent. Tržby za nepotravinářské zboží vzrostly proti loňskému březnu o 3 procenta a za potraviny o 6,8 procenta.

Lidé neváhají utrácet za motorová vozidla

Tržby za prodej a opravy motorových vozidel se v březnu zvýšily meziročně o 4,9 procenta, přitom za prodej motorových vozidel včetně náhradních dílů vzrostly o 5,9 procenta a za opravy motorových vozidel o 0,4 procenta.

„Prodeje motorových vozidel zažily dvojciferný růst jak v roce 2015, tak za celý rok 2014, a takto silná dynamika těžko vydrží třetí rok v řadě. I tak by ale z pohledu prodejců motorových vozidel měl být letošní růst prodejů velmi uspokojivý: jak domácnosti, tak podniky neváhají v tomto směru utrácet," říká ekonom Radomír Jáč.

Prodej potravin v nespecializovaných prodejnách se meziročně zvýšil o 7 procent. Více lidé utratili také ve specializovaných prodejnách potravin, prodejnách výrobků pro kulturu, sport a rekreaci a výrobků převážně pro domácnost.

Související články

Výběr článků

Načítám