Článek
Firma dodala, že kolekce jaro/léto byla přijata velmi dobře a že tržby rostly ve všech geografických oblastech. Při konstantních směnných kurzech stouply o 16,6 procenta. Příznivě zatím reagovali zákazníci i na kolekci podzim/zima, když v období od 1. srpna do 11. září se tržby zvýšily meziročně o 14 procent.
Inditex rozšířil svůj náskok před konkurenční švédskou společností H&M, a to díky schopnosti rychleji uvádět na trh módní trendy od dodavatelů, které má blízko svých trhů, a také za ceny, které firmě umožňují vyrovnat se s inflačními tlaky. Inditex mohl díky tomu zmírnit zdražování svých produktů. Analytici také očekávají, že silná finanční pozice umožní Inditexu držet ceny stabilní a možná i zlevňovat v době, kdy čelí slábnoucí poptávce po oblečení a kdy inflace zpomaluje.
Řetězec Zara plánuje další zvyšování počtu obchodů ve Spojených státech, které se před dvěma lety staly druhým největším trhem firmy po Španělsku.
Inditex je největším světovým prodejcem oděvů. Kromě řetězce Zara, který se na celkových tržbách Inditexu podílí více než 70 procenty, vlastní firma také značky Massimo Dutti, Bershka, Pull & Bear, Stradivarius či Oysho.
Firmu založil Amancio Ortega, který nyní patří mezi nejbohatší lidi světa. První prodejnu Zara otevřel Inditex v roce 1975 ve španělském městě La Coruňa. V prosinci 1988 podnik zahájil prodej mimo Španělsko, a to v Portugalsku. V České republice začala firma působit v roce 2001.