Článek
Nařízení hned od počátku kritizoval předseda představenstva Madety Milan Teplý, kterému vadilo především to, že si Česká republika nezajistila výjimku, tak jako řada cizích zemí u jiných výrobků.
Češi se opět sehnuli
„Máme radost, že blbost zvítězila, jak jinak se na to máme koukat. Český občan, český úředník se opět ohnul. Mě na tom mrzí to, že si necháváme diktovat. Všichni, Portugalci i jiní regionální výrobci, když zažádali, tak jim byly výjimky potvrzeny. Nejsme schopni si ani udělat u sebe pořádek, ani ubránit za státní peníze státní zájmy,“ je přesvědčený Teplý. Česko sice žádalo o výjimku, ale ta se vztahovala pouze na tuzemský trh, kde je výrobek dobře znám a je s běžným máslem nezaměnitelný.
Teplý dále poznamenal, že na změnu obalů doplatila firma i finančně. Jedná se prý až o milión korun. Na prodeji výrobku se ale zřejmě změna neprojeví. „Český spotřebitel si najde dobrý výrobek. Samozřejmě se to rozkřiklo a nevěřím tomu, že to bude mít nějaký dopad na objem výrobku,“ míní ředitel. Oba obaly zmíněného výrobku jsou naprosto stejné a rozdíl je skutečně jenom v jednom slově.
Madeta pomazánkové máslo začala vyrábět v roce 1977. Loni ho z jihu Čech k zákazníkům putovalo 1025 tun ve zhruba sedmi miliónech kelímků. Dodává ho neochucené nebo se sedmi příchutěmi. Posledními novinkami jsou sladké varianty, a to vanilková a čokoládová.