Článek
Například Cestovní kancelář Čedok letos vydala pro náročné cestovatele speciální katalog Exclusive Travel, který nabízí tipy na hotely a různá zajímavá místa na světě včetně orientačních cen. Prodej luxusních zájezdů na míru v Čedoku podle mluvčího Tomáše Brejchy meziročně roste o 20 až 25 procent. Čedok takových zájezdů prodá ročně několik tisíc.
Fischer registruje podle mluvčího Dana Plovajka 200procentní zvýšení poptávky po luxusních zájezdech, prodává jich stovky. Pro nejbohatší klienty proto zavedla například dopravu na dovolenou soukromými letadly.
Celoročně jsou populární například pobyty v nejluxusnějším lázeňském hotelu Evropy ve španělském Montbrió nebo golfový týden v Grand hotelu z 18. století na pobřeží severoitalského jezera Magiore. V nabídce jsou ale také například pobyty v šestihvězdičkovém pouštním hotelu Al Maha v Dubaji, kde jedna noc v sezóně v jednolůžkovém pokoji vyjde na 39 000 korun.
Bohatí Češi si připlácí za soukromí
Klienti, kteří jsou za dovolenou ochotni zaplatit statisíce, často dávají přednost soukromí. Oblíbené tak jsou pronájmy vil na pobřeží, často v Miami a Californii.
Zájem je také o pobyty na luxusních jachtách či o cesty zaoceánskými parníky. Dovolená v nejvyšší třídě na velkých zaoceánských turistických lodích se vším komfortem vyjde na víc než 100 000 korun.