Článek
Lufthansa byla vůbec první leteckou společností na světě, která v roce 2011 začala biopaliva používat v civilních letech. Šlo tehdy o směs leteckého petroleje a biopaliva získávaného z rostlinných olejů a živočišných tuků.
Společnost tehdy touto směsí poháněla jeden motor v letadlech na pravidelných linkách mezi Frankfurtem a Hamburkem. Pokus ale po půl roce ukončila a uvedla, že je těžké najít dostatek spolehlivých zdrojů biopaliv.
Zkvašený bioodpad
Nyní se aerolinky spojily se společností Gevo z USA, která vyrábí alternativní biopalivo na bázi organických sloučenin, a zkoumají, jak jej smísit s normálním leteckým petrolejem tak, aby bylo možné směs použít jako pohonnou látku v letadlech.
Gevo používá zemědělský odpad, který nechá zkvasit a získává z něj formu alkoholu, který je pak pomocí běžné rafinace možné přeměnit na petrolej.
Podle Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA) letecká doprava v roce 2012 vyprodukovala 689 miliónů tun oxidu uhličitého a zhruba dvěma procenty se tak podílela na světových emisích CO2.
Britské aerolinie British Airways provádí výzkum paliv získaných z potravinového odpadu. Francouzsko-nizozemská Air France-KLM zase zkoušela palivo z použitého kuchyňského oleje. Podle některých aktivistů by se ale lidé měli snažit omezit plýtvání potravinami a pro flotily letadel prý tohoto paliva není dostatek.