Článek
Evropská komise dříve vyjádřila obavy z toho, že obchod může narušit spravedlivou hospodářskou soutěž, a to zejména na dálkových trasách. Italská vláda v pondělí večer uvedla, že předložila komisi soubor nápravných opatření k tomu, aby mohla prodej podílu dokončit.
Nyní Řím čeká na konečné schválení z Bruselu, než bude pokračovat v dokončení prodeje, uvedla v úterý agentura Bloomberg.
Původně měla Lufthansa za podíl v ITA zaplatit 325 milionů eur (82 miliardy Kč), minulý týden však požádala o slevu ve výši deseti milionů eur. Argumentovala tím, že hodnota ITA od roku 2023, kdy se obě strany na obchodu dohodly, klesla.
Itálie se proti tomu bránila, a celou transakci tak uvrhla do nejistoty. Podle Bloombergu ale byly hlavní sporné body mezi oběma stranami v pondělí večer vyřešeny. Jak přesně, to agentura nespecifikovala.
Společnost ITA Airways zahájila provoz v roce 2021 jako státní podnik. Za rok 2022 vykázala ztrátu asi 486 milionů eur (12,3 miliardy Kč), zejména kvůli přetrvávajícím dopadům pandemie covidu-19 a rostoucím nákladům na pohonné hmoty. Loni ztrátu snížila na pět milionů eur.
V současné době má ITA přibližně 4500 zaměstnanců. Skupina Lufthansa má téměř 99 000 zaměstnanců a v minulosti už koupila tři bývalé státní letecké společnosti - Swiss, Austrian a Brussels Airlines.