Článek
Druhá je v Evropě svou hodnotou značka britského telekomunikačního operátora Vodafone a třetí značka největšího světového pivovaru InBev z Belgie.
Hodnota deseti nejcennějších evropských značek se proti loňsku zvýšila o 11,6 procenta na více než 232 miliard eur. Nejvýrazněji stoupla švýcarskému potravinářskému a nápojovému gigantu Nestlé o 29,9 procenta na 25,4 miliardy eur.
Luxusní zboží na vzestupu
Nejvýrazněji podle letošní studie v Evropě stoupla hodnota značek průmyslu luxusního zboží, její zvýšení o 17,6 procenta bylo skoro dvojnásobné proti průměrnému růstu 8,9 procenta.
„Evropa je ,kontinentem spotřebního zboží‘, Severní Amerika je silná v IT a technologiích a Apple je s hodnotou 69,7 miliardy eur nejcennější značkou světa. Asie je silná ve finančních službách,“ uvedl ředitel vídeňského institutu Gerhard Hrebicek. Evropa má podle něj dvakrát tolik značek co Severní Amerika, ale americké značky mají zase dvakrát větší hodnotu než ty evropské.
Nejcennější značky v Evropě | ||
---|---|---|
pořadí | firma | hodnota značky (v miliardách eur) |
1. | LVHM | 31,699 |
2. | Vodafone | 28,505 |
3. | InBev | 25,481 |
4. | Nestlé | 25,418 |
5. | Unilever | 24,344 |
6. | Telefónica | 23,384 |
7. | Daimler | 19,552 |
8. | Deutsche Telekom | 18,102 |
9. | BASF | 17,884 |
10. | SAB Miller | 17,764 |
Zdroj: Evropský institut pro výzkum značek, studie eurobrand2011 |