Hlavní obsah

Likérka Fruko-Schulz utržila loni poprvé více než miliardu

Právo, Petr Pokorný

Jindřichohradecká společnost Fruko-Schulz, jedna ze čtyř největších likérek v zemi, zaznamenala loni nejvyšší tržby i prodeje ve své historii. Její tržby poprvé přesáhly hranici miliardy korun a firma meziročně zvýšila prodej lihovin o 17,7 procenta. Těch loni prodala 6,7 miliónů litrů ve 12,560 miliónech lahví.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Článek

Plná polovina produkce,tedy 3,4 miliónů litrů, připadla na rum tuzemák, jehož výroba se meziročně zvýšila téměř o pětinu. Růst si udržela i produkce vodky, která se zvýšila o 29 procent na 1,9 miliónu litrů, zatímco mírný pokles zaznamenaly sladké likéry. Dařilo se i druhé komoditě, ovocným sirupům, kterých se proti roku 2008 prodalo 1810 tun, tedy o 3,5 procenta víc.

„Za velmi dobrými výsledky není jen předzásobení obchodníků kvůli vyšší spotřební dani. K tomu se rozhodly jen tři velké prodejní řetězce. Nám se hlavně podařilo vstoupit do dalších obchodních sítí a zvýšit podíl na výrobě privátních značek. Právě levnější, konzumní lihoviny totiž loni ovládly trh,“ řekl Právu ředitel Fruka Josef Nejedlý a poznamenal, že spotřeba lihovin v Česku neroste, ale stagnuje.

Panující ekonomická krize však poznamenala export, který zaznamenal propad na 634 tisíc litrů. „V některých zemích, řešících vážné ekonomické problémy jako třeba v Lotyšsku nebo Řecku, nám prodeje spadly hodně dolů, v Lotyšsku až téměř k nule. A nové trhy, jako třeba Kanada, nám to nenahradily,“ vysvětluje ztrátu zhruba 250 tisíc litrů v cizině prodaných lihovin exportní manažer Tomáš Petrů.

Díky vyšším prodejům se loňský hrubý obrat společnosti zvýšil o 10 procent na 1,1. miliardy korun. Jen na spotřební dani firma, zaměstnávající 100 lidí, v roce 2009 státu odvedla 564 miliónů korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám