Článek
„Běhám pravidelně lesem pod úbočím Jeseníků. Na své trase obyčejně potkám jednoho dva osamělé cyklisty. Teď to pravidelně bývají skupiny, je jich třeba i osm a jsou to starší lidé, zvláště ženy si do kopců troufnou, protože jedou na elektrokole,“ vylíčil Právu 40letý Michal ze Šumperka.
Epidemie koronaviru mnoha podnikatelům vážně uškodila, jiným naopak pomohla. Vedle e-shopů s potravinami a internetových obchodů karanténa pomohla také obchodu s koly, a zvláště těmi s možností pohonu na elektřinu.
Čtyřletá holčička v Praze ujela na kole otci, strážníci ji našli až o pět kilometrů dál
„Můžeme potvrdit, že v době pandemie prodej elektrokol vzrostl. Oproti srovnatelnému období v loňském roce jsme zaznamenali výrazný nárůst prodejů elektrokol MTF řádově v desítkách procent,“ řekla Právu mluvčí Mountfield Kateřina Böhmová.
Podle ní je to pochopitelné, neboť cyklistika byla jednou z mála volnočasových aktivit, kterou šlo provozovat bez výraznějších omezení i za restriktivních opatření.
Obyvatelé italských měst dostanou kvůli epidemii peníze na kolo
Cyklisté mohli na kolo do přírody bez roušky v souladu s vládními omezeními už zkraje dubna, podobná úleva platila i pro běžce. Podle Böhmové je obliba elektrokol u zákazníků také výrazem toho, že se lidé připravují na trávení letošní dovolené v tuzemsku. Což je spojené s výlety. Elektrokola jsou pro tyto aktivity ideální volbou, cestu usnadní, takže ji bez problémů zvládnou i méně zdatní jedinci a dojedou do míst, kam by si s normálním kolem už netroufli.
Kolo seřídí před domem
Velký nárůst prodejů zaznamenala také společnost Bikero, jež prodává klasická kola i elektrokola. Na vlnu zájmu obratně naskočila s velkou reklamní kampaní v televizi.
„Hned v sobotu 14. března, kdy byl vyhlášen zákaz maloobchodního prodeje, jsme v brzkých ranních hodinách přestavěli naše prodejny na výdejní místa a po celou dobu jsme zde našim zákazníkům vydávali internetové objednávky. Všichni naši zaměstnanci i v době uzavření prodejen pracovali,“ řekl Právu ředitel Bikero Martin Kudrna.
V Jeseníkách se těžce zranil muž na elektrokole, neměl přilbu
„Na rozdíl tedy od některé naší konkurence jsme nepřistoupili k propuštění jediného zaměstnance, naopak v posledních týdnech jsme museli náš tým rozšířit, a to zejména v logistice a na zákaznickém centru,“ dodal.
Součástí nového přístupu byl i rozvoz kol a jejich seřízení před domem zákazníka. Tah se vyplatil, tržby firmě stouply na téměř trojnásobek loňské sezony. Podle dat serveru Zboží.cz stoupl zájem i o další zboží pro sport a volný čas. U zahradních bazénů nebo lehátek poptávka stoupla zhruba o 70 procent, o 54 procent se zvýšil zájem o zahradní houpačky.