Článek
Okénkový prodej podle Storyous nyní využívalo zhruba 64 procent stravovacích provozů, zbytek měl zavřeno. Přestože restauratéři možnost otevřít zahrádky podle Storyous uvítali, po dlouhém nuceném uzavření je to pro ně jen malá útěcha.
„Nezapomínejme, že mnoho restaurací v Česku venkovní prostor k dispozici vůbec nemá. Osobně přitom nevidím téměř žádný rozdíl v tom, zda host s negativním testem na koronavirus sedí na zahrádce nebo uvnitř restaurace, kde je navíc profesionální vzduchotechnika,” uvedl ředitel společnosti Igor Třeslín.
Tržby restaurací se kvůli zákazu vstupu veřejnosti do stravovacích podniků podle Storyous propadly o 60 procent ve srovnání s obdobím před pandemií. Zařízení, která využívala výdejní okénka a rozvoz, zaznamenala pokles tržeb o třetinu.
FOTO: Češi mohou na zahrádky hospod i do posilovny
Při srovnání dat za loňský a letošní duben se podle Třeslína ukázalo, že restauracím, které se situaci přizpůsobily, tržby tolik nekolísaly a byly obecně vyšší než před rokem. Flexibilita a úprava způsobu fungování ve spojení s online prostředím měly na přežití podniků zásadní vliv. Klíčové pro restaurace bude léto, dodal.
Zahrádky gastronomických zařízení vláda umožnila otevřít od pondělí, když zmírnila dosavadní zákaz. Vstup na ně oficiálně mají jen lidé s negativním testem na koronavirus, očkováním nebo ti, kteří v posledních 90 dnech prodělali nemoc covid-19.