Článek
Operátoři se změně velmi bránili a podařilo se jim odložit její nástup o půl roku. Varovali také, že služba bude velmi drahá, aby pokryla náklady. Nakonec se ale rozhodli, že za změnu nebudou klientům účtovat téměř žádné poplatky.
Oskar Vodafone bude u tafirních zákazníků i zákazníků s předplacenými kartami chtít 1,19 koruny. T-Mobile nabídke zákazníkům přestup k tarifům za jednu korunu. O dost více však zaplatí za přenesení čísla zájemci o předplacenou službu Twist, bude to 499 korun, v rámci této sumy však bude 300korunový kredit. Eurotel nebude přicházejícím ani odcházejícím zákazníkům za přenesení čísla počítat nic.
O to vyšší poplatky si operátoři budou účtovat mezi sebou. Eurotel a T-Mobile vyčíslily náklady na přenesení čísla, které budou od přijímacího operátora požadovat, zhruba na 1500 až 2000 korun.
Hlášení před hovorem
Ne všichni zákazníci ale mohou v pondělí do prodejen přijít o změnu operátora žádat. Tarifní zákazníci musí počkat, až jim vyprší smlouvy, nelze přenést ani čísla s předčíslím 601, která patří pod Eurotel.
Dosavadní orientační rozlišení, jaké předčíslí kterému operátoru patří, tak zmizí. Člověk s předčíslím 602 může klidně patřit k Oskaru a naopak 777 může být Eurotel. Před každým spojeným hovorem se tak bude ozývat hlášení, které člověka informuje o tom, na jakou síť volá a s jakým tarifem tedy může počítat.
Operátoři nával nečekají
Podle průzkumu agentury Synovate o přechodu k jinému mobilnímu operátorovi uvažuje 12 procent uživatelů. To je zhruba stejné číslo, jako mění operátora běžně. Nyní však lidem odpadne rozesílání SMS a mailů s upozorněním na nové číslo, případně změny vizitek.
Lidé nejčastěji mění operátora kvůli ceně. Přibližně 56 procent respondentů uvedlo, že změnou chtějí ušetřit. Dalších 19 procent si přeje mít stejného operátora jako přátelé nebo rodina. Svou roli ale také hraje, jak se sám operátor profiluje. Lidé pak chtějí patřit k typům, které operátor láká. Toto hledisko je v ČR stále silné.
Češi patří s desetiprocentním podílem uživatelů měnících ročně operátora k nejstálejším v Evropě. Konzervativnost a neochota ke změně je už jakýmsi národním rysem. Podobné je to i u změny bank.
Anketa
Jak změna proběhne
Zákazník, který se rozhodne změnit operátora, o to musí požádat ve značkové prodejně, prostřednictvím telefonu nebo na internetu.
Do deseti dnů pak musí změnu oznámit svému původnímu operátorovi.
Deaktivace staré SIM karty proběhne v síti opouštěného operátora v noci brzy ráno pak bue aktivovány nová SIM karta, kterou zákazník obdržel od nového provozovatele.