Hlavní obsah

Lidé mají o nová auta stále menší zájem

PRAHA

Prodej nových automobilů klesl v prvním pololetí letočního roku o 12 procent. Prodalo se 67 tisíc aut. Téměř poloviční podíl má stále mladoboleslavská Škoda Auto.

Foto: archiv MDZ

Zkoušení inscenace Baťa Tomáš, živý s Dodem Gombárem.

Článek

Škoda prodala přes 32 700 vozů, což je o čtyři tisíce méně než v prvních šesti měsících loňského roku.

Druhou nejprodávanější značkou je Volkswagen, následován Fordem, Peugeotem a Renaultem. Oznámil to Svaz dovozců automobilů.

Nejprodávanějším asijským autem je Hyunday, následuje Toyota.

Prodej nových aut klesá i přesto, že se očekávalo, že po vstupu země do EU klesne cena automobilů, a jejich prodej tak vzroste. Ceny se měly snížit díky změně DPH z 22 na 19 procent a také díky vstupu do EU. To se ale nestalo.

Klesá i podíl dovezených ojetin

Neklesá ale jen prodej nových aut, ale i ojetin. Jejich prodejci jich loni v prvním pololetí přivezli přes 74 tisíc. Letos to podle informací Sdružení automobilového průmyslu bylo přes 68 tisíc.

Češi v prvním pololetí nově zaregistrovali 118 vozů. Z toho bylo 46 procent vozů ojetých.

Související témata:

Související články

Prodej nových osobních aut propadl o desetinu

Zájem o nová osobní auta v Česku citelně ochladl. V prvním čtvrtletí letošního roku se prodalo 30 360 vozů, což je propad oproti loňsku o desetinu. V prodeji...

Výběr článků

Načítám