Článek
„Zájem zákazníků je v současnosti hlavně o jarní volnočasovou obuv, cyklistiku a běh,“ řekl komerční ředitel řetězce Sportisimo Tomáš Borek.
Sportovní vybavení do teplejšího počasí podle něj začali zákazníci letos nakupovat o čtyři až šest týdnů dříve než obvykle. „Lidé využili pěkného počasí a pořizují svým dětem kola na sezonu již nyní,“ potvrdil ředitel obchodů Sportega Lukáš Lesovský.
Také zákazníci Decathlonu podle komerčního ředitele Josefa Kalouse reagují na nezvyklé oteplení. Zájem je vyšší i o koloběžky a fitness. V obchodech Nalehko.com se zase aktuálně nejvíce prodávají nepromokavé bundy nebo lehké batohy.
Obchodníci přesto hodnotí zimní sezonu jako poměrně úspěšnou. Například prodejům bruslí se v prosinci a lednu díky zamrzlým rybníkům dařilo. Výjimkou ale mohou být některé kategorie. Společnost Sportisimo kvůli úbytku sněhu v nížinách zaznamenala jedny z nejhorších tržeb za běžky.
Anketa
Ačkoli v prodeji zimního oblečení Decathlon čekal úspěšnější sezonu, celkově nepozoruje markantní propad v prodejích. „Zimní sezona stále pokračuje v nedalekých Alpách a italských Dolomitech,“ doplnil Kalous.