Článek
Podle údajů Českého statistického úřadu Češi měli téměř celý rok hluboko do kapes, obchodníci si tak nemohli přijít na své. V prosinci se však situace obrátila a lidé jakoby na krizi zapomněli. Potvrzují to i prodejci.
„Během předvánočního prodeje jsme zaznamenali v porovnání například s běžným víkendem stejný nárůst jako vloni. V prvních týdnech prodej stoupal prodej o 30 až 40 % a během posledního týdne až o 55 %, v Praze dokonce až dvojnásobně,“ řekla Novinkám mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.
Co do množství zákazníků, tak například obchodní centrum v Praze Letňanech, které je největší svého druhu v republice, navštívilo již o Zlaté neděli proti běžnému víkendu o 80 procent zákazníků více.
Podle ní lidé proti loňsku více utrácí za dražší alkohol či za exotické ovoce. „Zákazníci nejvíce nakupovali oděvy, hračky, kosmetiku, elektroniku a drobné elektro,“ dodala Karasová.
Například Globus zaznamenal během posledních tří dnů nárůst obratu v řádu několika procent jak vůči víkendu, tak v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Výsledky překvapily i jednatele společnosti Petra Vyhnálka, podle kterého téměř nelze hovořit o krizi. "Ještě není tak zle, aby lidé začali šetřit na jídle," řekl ČTK Vyhnálek.