Článek
Podle údajů Českého statistického úřadu Češi měli téměř celý rok hluboko do kapes, obchodníci si tak nemohli přijít na své. V prosinci se však situace obrátila a lidé jakoby na krizi zapomněli. Potvrzují to i prodejci.
„Během předvánočního prodeje jsme zaznamenali v porovnání například s běžným víkendem stejný nárůst jako vloni. V prvních týdnech prodej stoupal prodej o 30 až 40 % a během posledního týdne až o 55 %, v Praze dokonce až dvojnásobně,“ řekla Novinkám mluvčí Tesco Stores ČR Eva Karasová.

Běžný obrázek posledních dní na parkovištích nákupních center. Lidé si domů odváží zásoby jídla.
Co do množství zákazníků, tak například obchodní centrum v Praze Letňanech, které je největší svého druhu v republice, navštívilo již o Zlaté neděli proti běžnému víkendu o 80 procent zákazníků více.
Podle ní lidé proti loňsku více utrácí za dražší alkohol či za exotické ovoce. „Zákazníci nejvíce nakupovali oděvy, hračky, kosmetiku, elektroniku a drobné elektro,“ dodala Karasová.
Například Globus zaznamenal během posledních tří dnů nárůst obratu v řádu několika procent jak vůči víkendu, tak v porovnání se stejným obdobím loňského roku. Výsledky překvapily i jednatele společnosti Petra Vyhnálka, podle kterého téměř nelze hovořit o krizi. "Ještě není tak zle, aby lidé začali šetřit na jídle," řekl ČTK Vyhnálek.

Poslední vánoční stromky čekaly 23. prosince na stáncích v Praze na své majitele.