Článek
Další rozvojové projekty, včetně nové paralelní dráhy, bude stát řešit později podle aktuální situace na trhu. Na středeční tiskové konferenci to uvedli zástupci vlády v čele s premiérem Andrejem Babišem (ANO).
„Chceme, aby letiště Václava Havla bylo skutečně světovým letištěm,” řekla ministryně financí Alena Schillerová.
Babiš slíbil přímé lety z Prahy do Thajska. Žádné nejsou
Letiště je už teď na hraně své maximální kapacity. Loni odbavilo 16,8 milionu cestujících. V exponovaných časech kvůli tomu musí část žádostí o lety odmítat. Rozšíření terminálu má přispět k navýšení kapacity letiště, která by se po plánovaných investicích měla postupně dostat až k 30 milionům odbavených pasažérů za rok.
Za 16 miliard devět nových stání
Samotné rozšíření terminálu by mělo stát kolem devíti miliard korun. Zbylých sedm miliard jsou investice do přidružených staveb, například pojezdových drah, parkovacího domu nebo estakády a jiných komunikací před terminálem.
Po dokončení přibude na pražském letišti devět nových kontaktních letadlových stání s nástupními mosty a bránami pro letadla na krátké a střední tratě. V rámci toho však vznikne také pět alternativních letadlových stání využitelných pro odbavení dálkových letů.
Šéf pražského letiště Václav Řehoř rozhodnutí ministerstva uvítal. "Realizace tohoto prvního kroku dlouhodobých rozvojových plánů Letiště Praha přispěje k rozvoji letecké dopravy v České republice, včetně možnosti otevírání nových leteckých spojení," uvedl.