Článek
„Letiště Praha se potýká s technickými problémy informačních systémů. Na zprovoznění intenzivně pracujeme. Cestujícím doporučujeme, aby sledovali náhradní informační tabule v obou terminálech a soustředili se na letištní hlášení,“ uvedlo letiště na síti X.
Před pátou odpoledne na síti doplnilo, že systémy opět fungují.
Letiště Praha se potýká s technickými problémy informačních systémů. Na zprovoznění intenzivně pracujeme. Cestujícím doporučujeme, aby sledovali náhradní informační tabule v obou terminálech a soustředili se na letištní hlášení. pic.twitter.com/YxV2F4OaZl
— Prague Airport (@PragueAirport) July 24, 2024
Eva Krejčí z tiskového oddělení na dotaz Novinek upřesnila, že informační tabule s časy příletů a odletů byly neaktuální a musely se restartovat. Lidé našli správné informace psané ručně na nástěnkách pod obrazovkami. Nefungovaly ani e-maily zaměstnanců letiště, v provozu nebyl ani web.
O příčinách výpadku mluvčí zatím nechtěla spekulovat.
Na pražském letišti vypadl informační systém pic.twitter.com/Kxq76mXwIV
— David Záveský (@Dave_JetsPRG) July 24, 2024
Minulý týden v pátek postihl celý svět rozsáhlý IT výpadek, který způsobila špatná softwarová aktualizace, za níž stála společnost Crowdstrike. Výpadek mj. ochromil letištní dopravu včetně Letiště Václava Havla v Praze.
Pražské letiště se od začátku letní sezony pod náporem velkého počtu cestujících potýká s několika problémy. Kromě zpožděných letů, k nimž dochází po celém světě, čelilo letiště začátkem měsíce kritice s opožděným odbavováním a výdejem zavazadel.