Článek
„Prioritou je nadále odbavení zavazadel na odletu. Letiště se nicméně stále potýká s přetížením letového provozu a se zpožděním letů. Průměrné zpoždění příletů je kolem jedné hodiny, u odletů je to téměř 50 minut,“ uvedla mluvčí.
Letiště tak cestujícím doporučuje, aby v případě dlouhého čekání na zavazadla v Praze vyplnili reklamační formulář na přepážce handlingové společnosti. Kufry jim pak budou na uvedenou adresu doručené zdarma během jednoho až třech pracovních dní.
V nadcházejících týdnech Czech Airlines Handling navýší své pracovní kapacity. Ve čtvrtek odpoledne pak ještě společnost uvede do funkce krizového manažera, dodala mluvčí.
V práci nás bylo 10, směny jsou i šestnáctihodinové. Zaměstnanec líčí zoufalé poměry na letišti
Personál letiště hledá nové zaměstnance hlavně mezi svými pracovníky, protože mají osvědčení spolehlivosti. Spolupracuje také s personálními agenturami a oslovil i jiné firmy, například ČD Cargo.
O předpokládané délce zpoždění zavazadel na konkrétních letech se cestující dozvědí po příletu z informační tabule u výdeje zavazadel. Podle Divíškové jsou na místě k dispozici pracovníci letiště, na které se cestující mohou obrátit s dotazy a kteří jim mohou pomoct například vyplnit reklamační formulář.
Podle středečního vyjádření člena představenstva Czech Airlines Handling Lukáše Krále začal problém v neděli večer, kdy se očekávalo 17 příletů, nakonec jich ale bylo 28. Komplikace se pak protáhly do dalších dní, letiště proto v pondělí přešlo do krizového řízení.