Článek
Letišti, jehož vlastníkem je Karlovarský kraj, v současné době klesají počty cestujících o desítky procent. Za loňský rok pasažérů ubylo o 19 procent. Až o polovinu proti předchozím rokům klesly příjmy od obchodníků, kteří na letišti působí.
Problémem pro letiště bude ukončení letů společnosti Aeroflot do Karlových Varů, od níž odešel organizátor zájezdů do českého lázeňského města, a případnou změnu letecké společnosti pro lety do Varů musí schválit ruská strana.
Letiště má ale zatím podle Pánika rezervy, aby situaci zvládlo s využitím nerozděleného zisku a dalších úspor. "Dosažení provozní soběstačnosti je možné, pokud nedojde k dalším nepředvídatelným okolnostem. Společnost je tedy nadále schopná provozovat letiště bez provozní dotace či jiné finanční podpory od vlastníka, tedy Karlovarského kraje," dodal Pánik.
Musejí snížit úvazky zaměstnanců
Podle marketingového ředitele letiště Radka Zábranského na nepříznivý vývoj společnost reagovala již loni v červnu přijetím okamžitých úspor. "Tato opatření zahrnovala zejména přehodnocení plánu nákladů, zejména u oprav a údržby a ostatních služeb, a pozastavení vybraných investičních aktivit," uvedl Zábranský.
Loňská redukce nákladů se podle Zábranského nedotkla zaměstnanců. "Nedošlo ani ke snižování jejich počtu, úvazků či platů, ani ke snížení objemu prostředků určených na odměny či omezení sociálního programu společnosti," uvedl. Letos už se ale podle Pánika úvazky zaměstnanců musely snížit. Mzdové náklady tak klesnou o 19 procent a celkové náklady letiště se podle předpokladu sníží o 14 procent na 48,45 miliónu korun, doplnil Zábranský.