Hlavní obsah

Letecké záběry: Lidé vzali během adventu obchody útokem, parkoviště skoro nestačila

Tuzemské obchody zaznamenaly během zlaté neděle opět velký nápor zákazníků. Za celé adventní období očekávají obchodní řetězce tržby stejné nebo mírně vyšší v porovnání s loňským rokem. Letecké záběry pražských obchodních domů ukazují, že díky motorizovaným zákazníkům některá parkoviště přímo praskala ve švech.

BEZ KOMENTÁŘE: Letecké záběry parkovišť nákupních centerVideo: Miroslav Kovář, Secar Bohemia, Novinky

Článek

Z vyjádření obchodníků vyplývá, že poslední víkend před Vánocemi mají lidé největší zájem především o alkohol, potraviny a drobnou elektroniku, například tablety.

Zlatá neděle předčila stříbrnou

"Prodeje o zlaté neděli překonaly předchozí stříbrnou. Ve srovnání s běžným víkendem v roce jsou tržby vyšší o několik desítek procent. Celkově jsme během adventních víkendů zaznamenali v našich hypermarketech mírný nárůst prodeje, a sice v řádu procent oproti loňsku," uvedla mluvčí řetězce Globus Pavla Hobíková.

Zákazníci podle ní nakupovali nejenom poslední dárky, ale především potraviny na sváteční tabuli. "Zvýšené prodeje jsou patrné u alkoholu, ryb, sýrových kazet nebo exotických plodů a sušeného ovoce," dodala.

Tržby posledního adventního víkendu bývají už tradičně i podle mluvčí obchodů Albert Judity Urbánkové nejvyšší za celý rok. „Předpokládáme, že poslední adventní víkend z pohledu prodejů bude srovnatelný s tím loňským. Co se týče hodnoty nákupů v posledním adventním víkendu, i zde očekáváme srovnatelné hodnoty jako v roce předcházejícím," uvedla.

Zákazníci přitom podle Urbánkové velmi často vyhledávají zboží v promočních akcích. Mezi nejvíce prodávané zboží se i letos řadí podle ní kosmetické balíčky, hračky a knihy. "Trendem letošních Vánoc je ale také elektronika a drobné domácí spotřebiče – zejména tablety, elektronické čtečky knih či kuchyňské roboty," uvedla Urbánková.

Návštěvnost obchodních domů IKEA byla podle mluvčího Petra Chadraby během adventních víkendů vyrovnaná, průběžně rostla v řádech procent. "Posun jsme viděli především v obsahu nákupního košíku – zpočátku zákazníci kupovali hlavně nábytek do kuchyní a ložnic, plynule se začali soustředit na potřeby ke stolování a v posledních dvou víkendech vedou bytové doplňky a dekorace," doplnil Chadraba.

V řetězci společnosti C Moda se tento víkend nejvíce prodávalo podle mluvčí Hany Mayerové zlevněné zboží. Společnost totiž už v pátek zahájila zimní výprodeje. "Návštěvnost prodejen byla vysoká, ale určitě i právě kvůli zmíněnému výprodeji," uvedla.

Povánoční výprodeje hned po svátcích

Obchodníci zároveň oznámili, že hned po vánočních svátcích zahájí sezónní výprodeje. Například obchody Albert podle mluvčí Judity Urbánkové povánoční výprodeje sezónního nepotravinového zboží, například obuvi, textilu nebo sportovních potřeb, zahájí 27. prosince.

Výběr článků

Načítám