Článek
Z Brna tak od dubna budou pravidelně létat jen dvě linky: do Milána a do Londýna. Obě provozuje taktéž Ryanair. Zcela dominantní tak v Brně zůstává sezonní charterová doprava, během zimního letového řádu je letiště prakticky bez využití.
Linka do Berlína začala létat letos v dubnu dvakrát týdně. Zástupci Letiště Brno si od ní slibovali do konce roku 25 tisíc cestujících.
Ryanair linku zrušil, přestože už nabízel letenky na příští letní letový řád, nakonec však letoun směr Berlín poletí z Brna naposledy 28. března. Cestujícím, kteří chtěli letět později, vrátí peníze, uvedl server.
Letišť má Česko až moc, většinou jsou ztrátová
Po Mnichovu přišla stopka i na Berlín
Letos jde už o druhou linku, o kterou Brno přišlo. V únoru prakticky ze dne na den zastavil lety do Mnichova dopravce BMI Regional, důvodem byl krach společnosti.
Jihočeský kraj se pokouší získat nového dopravce v soutěži, dokonce na druhý pokus byl ochoten přidat peníze z veřejných rozpočtů, protože poprvé se do soutěže nikdo nepřihlásil.
Ostravské letiště spojí s Varšavou polská společnost LOT
Vedení Letiště Brno, které má letiště od kraje v nájmu, se snaží intenzivně vyjednávat o příchodu dopravců a zavedení nových linek, zatím však bezúspěšně.
Současná situace v letecké dopravě je komplikovaná. Řada dopravců zkrachovala nebo má existenční problémy. Brno také čelí tvrdé konkurenci regionálních letišť, jako je Bratislava, ale například i polské Katovice.