Článek
Ředitel Leo Expressu Leoš Novotný tvrdí, že ČD financují svoji ztrátu na trase do Ostravy z jiných dotovaných tratí. Podle nezávislého znaleckého posudku, který si Leo Express nechal zpracovat, by České dráhy měly v průměru za jízdenku na trase Praha - Ostrava u rychlíků účtovat minimálně 380 korun a u Pendolina dokonce 1190 korun, aby tak pokryly alespoň eliminovatelné náklady, uvedla firma ve středu v tiskové zprávě.
České dráhy ale tvrdí, že se žádného protizákonného jednání nedopustily. "Jediný, kdo srazil ceny až na 100 korun, byl Leo Express. Toho se České dráhy neúčastnily," reagoval pro ČTK mluvčí drah Petr Šťáhlavský.
Leo: Kde nemají konkurenci, jsou ČD mnohem dražší
Pokud si nyní chce cestující objednat lístek z Prahy do Ostravy, bude ho bez slev a zvýhodnění podle webu ČD stát 295 až 329 korun. Nepoměr je podle Novotného patrný i z cen účtovaných na ostatních dotovaných trasách, kde ČD doposud nemají žádnou konkurenci. "Z Prahy do Nymburka přijde cestující jeden kilometr na korunu padesát, zatímco do Ostravy na šedesát haléřů," uvedl.
"Současné protiprávní jednání ČD považujeme za chybu minulého managementu Českých drah, který současný management vystavil velmi riskantní pozici z pohledu odpovědnosti statutárních zástupců," dodal Novotný.
O chystané žalobě prý dopředu řekl generálnímu řediteli ČD Danielu Kuruczovi a ministrovi dopravy Antonínu Prachařovi.
Může se Vám hodit na službě Firmy.cz
Kromě Českých drah a Leo Expressu jezdí z Prahy do Ostravy také RegioJet. Chováním ČD na frekventované trati se už více než dva roky zabývá i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Firmu podezřívá z toho, že má ceny ničící konkurenci, takzvané predátorské ceny. Úřad už má na stole několik posudků od jednotlivých účastníků sporu, tedy od Českých drah, RegioJetu i Leo Expressu. Jejich závěry jsou ale protichůdné.