Článek
V jiné barvě lady nebudou dříve než v březnu, jiné zdroje deníku ale počítají s omezenou barevností přinejmenším do konce čtvrtletí - a v delším horizontu výrobce informace neposkytuje.
„Jsme v stálém kontaktu s dodavateli, abychom dosáhli pravidelných dodávek. Počítáme s vyřešením tohoto problému v nejbližších týdnech,“ uvedl mluvčí automobilky.
Ella Vasiljevová ze společnosti Russkije kraski, která se zabývá výrobou barev a autolaků, uvedla, že firma se snaží najít náhradu za evropské suroviny v Asii, Jižní Americe a dalších zemích. „Bohužel, ne vše se nám dosud podařilo nalézt a ne všechny surovinové složky se shodují s evropskými,“ připustila. Na problému usilovně pracují ruské laboratoře.
Zdání klame. Většina západních firem v Rusku dál vesele podniká
Před vpádem ruských vojsk na Ukrajinu na konci loňského února byly hlavními dodavateli pro ruský automobilový průmysl zahraniční společnosti a jeden společný podnik. Po vypuknutí války dodávky omezily sankce přijaté západními státy proti Rusku a ruské firmy dosud nejsou s to uspokojit poptávku.
I přes pokles prodejů jedničkou trhu
Na pozadí odchodu zahraničních výrobců z Ruska se Lada loni stala jedničkou na ruském automobilovém trhu, ale i tak prodeje lad klesly. AvtoVAZ loni prodal 188 645 aut, což je o 46 procent méně než o rok dříve. Podíl na trhu činil 27,4 procenta.
Prodej aut v Rusku se v loňském roce, kdy Moskva rozpoutala válku na Ukrajině, celkově snížil o 59 procent na 626 300 vozů, což představovalo nejslabší výsledek za několik desetiletí. Většina prodaných modelů byla ruské nebo čínské výroby, západní výrobci v Rusku přerušili výrobu.