Hlavní obsah

Kvůli podvodnému mailu si zablokovalo účet 500 klientů ČS

PRAHA

Podle odhadů České spořitelny (ČS) si kvůli internetovému útoku svůj účet preventivně zablokovalo přibližně 500 jejích klientů. Nikdo z nich však dosud neoznámil, že by v souvislosti s internetovým útokem, tzv. phishingem přišel o peníze. Podle odhadů banky na podvodný mail reagovalo jen nízké procento uživatelů internetového bankovnictví. ČS nebude případné poškozené klienty plošně odškodňovat.

Článek

"Česká spořitelna bude každý případ posuzovat individuálně a bude hledat takové řešení, které bude pro klienty maximálně vstřícné. Protože je však zadání údajů do podvodného mailu porušením smlouvy, není možné přislíbit plošnou kompenzaci," uvedla mluvčí banky Klára Gajdušková.

Na tisíce klientů České spořitelny zaútočila ve středu a ve čtvrtek poměrně nebezpečná e-mailová zpráva. Od uživatelů internetového bankovnictví Servis 24 se snaží vylákat údaje, týkající se jejich finančních účtů. [celá zpráva]

E-mail, který je sám o sobě jakýmsi varováním před falešnými elektronickými zprávami, je napsán česky bez diakritiky. Obsahuje interaktivní odkaz, který budí zdání, že vede ke službě Servis 24. Pokud však klient ČS na tuto stránku přistoupí a zadá do ní přístupové údaje, odešle je podvodníkům, kteří pak mohou libovolně nakládat s jeho bankovním účtem.

Co je phishing?

Internetoví podvodníci často rozesílají e-maily, které vyvolávají dojem, že pocházejí od důvěryhodné firmy, banky, úřadu nebo webové stránky. 

Pomocí těchto zpráv se útočníci snaží vylákat citlivé informace, které se týkají například bankovních kont. Tato data následně využívají k odčerpání financí z účtu postiženého.

Česká spořitelna klienty vyzvala k maximální obezřetnosti. Podle mluvčí banky Kláry Gajduškové se neznámým útočníkům falešným e-mailem podařilo oslovit několik tisíc lidí. Při šetření tohoto případu banka spolupracuje s Policií ČR.

Související články

Výběr článků

Načítám