Hlavní obsah

Kvůli elektronickému mýtnému se tvoří na hranicích kolony

ROZVADOV

Druhý pracovní den, kdy na se na německých dálnicích vybírá elektronické mýtné, znamenal komplikace pro dopravce jedoucí do země. Na českoněmeckém hraničním přechodu se kvůli mýtnému tvořili mnohakilometrové fronty.

Foto: Jaroslav Appeltauer

Plzeň čeká víkend plný dramat – hostí MČR ve sportovním aerobiku

Článek

"Policie ČR žádá řidiče kamionů, aby nevyužívali k odpočinku parkoviště na dálnici D5 u HP Rozvadov, neboť na něm jsou odkláněny kamiony jedoucí do Německa a čekající na mýtné. V součané době se vytvořila kolona dlouhá 4 až 5 km," informoval ÚAMK. Podle policie se kolony krátí. Například v pondělí vpodvečer byla fronta dlouhá 15 kilometrů. Přes den přitom byl na přechodu klid.

Na parkovišti čekají hlavně vozy, které v palubní desce nemají nainstalovány monitorovací přístroj a mýtné platí u terminálů. Řidiči se teprve učí s přístrojem zacházet.

Mezi auty stojícími v koloně chodí zaměstnanci cizinecké policie a ukazují autům lehčím než 12 tun, že mohou pokračovat v jízdě. Na ně se mýtné nevztahuje. "K žádným kolizím ani k incidentům tam zatím nedochází," dodala operační důstojnice cizinecké policie.

Ostatní přechody jedou plynule

Na ostatních velkých západočeských přechodech, tedy ve Vojtanově a v Pomezí na Chebsku a ve Folmavě na Domažlicku, je klid, protože německé dálnice jsou od nich daleko a řidiči je nepoužívají, pokud chtějí na dálnici co nejrychleji najet.

Systém elektronického mýtného pro vozidla nad 12 tun zahájil v Německu v sobotu provoz bez potíží. Na cestě ale bylo kvůli zákazu jízdy o nedělích a svátcích pouze málo kamionů.

Řidiči zaplatí průměrně 12,4 eurocentu (zhruba čtyři koruny) na kilometr. Poplatky lze platit pomocí palubní jednotky zabudované v automobilu, manuálně u terminálů či před jízdou po internetu. Palubní jednotky mají vyúčtování jednou měsíčně.

Související témata:

Výběr článků

Načítám