Článek
„Překvapilo mě, že se premiér schází s alternativou, jež se ohání peticí asi s 1500 podpisy. Přitom při rozboru těchto podpisů zjistíte, že z dotčených obcí, kudy by dálnice skutečně vedla, je zhruba jedno procento podpisů. Ještě více mě však překvapilo, že premiér se chce s touto alternativou znovu v říjnu sejít,“ zlobí se Kuba.
Podle něho tak Babiš dopřává sluchu hlasité menšině. „Proto jsme se rozhodli, že založíme vlastní internetovou petici, která bude za dostavbu dálnice D3, tak jak je navržena, a potom ji premiérovi předám,“ uvedl Kuba.
Babiš jednal s odpůrci D3 vedené přes Posázaví. Další schůzky jsou v plánu
Podle něho nejsou uklidňující ani prohlášení ministra dopravy Karla Havlíčka (za ANO), který uvedl, že trasa dálnice by měla vést Posázavím. „Musíme si uvědomit, že premiér je jeho nadřízeným,“ poznamenal Kuba.
Alternativa středočeské D3 chce, aby dálnice nevedla turisticky atraktivním Posázavím. Tvrdí, že 60 kilometrů nové dálnice nevyřeší dopravní problémy regionu a že bude sloužit pouze tranzitní dopravě. Projektu navíc vyčítají velkou ekonomickou zátěž. Doporučují proto spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst.
„To však není vůbec alternativa dálnice a v takovém případě zůstanou Jihočeši jediným krajem, který nemá dálniční napojení na Prahu. V Karlovarském kraji totiž dálnici dostaví,“ doplnil Kuba.
Stavba dálnice D3 má další problém
Podle vyjádření ministra Havlíčka by měla být dálnice D3 dostavěná z Prahy až k rakouským hranicím do roku 2028. V provozu je nyní 70 kilometrů dálnice D3 mezi Meznem a Úsilným. Po dobudování by měla měřit 170 kilometrů. Ve výstavbě je i úsek kolem Českých Budějovic.