Článek
Košík.cz zneužil své tržní síly, když v období od 1. ledna 2023 do 4. června 2024 uzavřel „s desítkami svých dodavatelů tzv. marketingový bonus a tzv. trademarketingovou podporu, avšak v předmětných smlouvách nebyly sjednány obsahové náležitosti stanovené zákonem,“ stojí v pondělní tiskové zprávě ÚOHS.
U obou služeb nebylo podle úřadu jednoznačně vymezeno, co je jejich předmětem a v jakém rozsahu jsou poskytovány. Součástí smluv navíc nebyl ani odhad nákladů a podklad pro výpočet tohoto odhadu.
Společnost má nyní čas do konce letošního října na nápravu v podobě uvedení smluv s dodavateli do souladu se zákonem. V téže podobě pak musí z nařízení antimonopolního úřadu předložit i nové smlouvy na příští rok.
„Jedná se už o třetí rozhodnutí vydané podle novelizovaného zákona o významné tržní síle, jehož vymáhání začalo po uplynutí přechodného období od počátku roku 2024. Dalších 12 správních řízení v současné době probíhá,“ dodal úřad.