Článek
Podle názoru KMV reklama útočí na minerální vodu Magnesia z její produkce tím, že se klamavou a zavádějící reklamou snaží přetáhnout spotřebitele k minerální vodě Korunní.
To ale odmítá Vladimír Komár, ředitel společnosti Alphaduct, která je exkluzivním distributorem Korunní a napadenou reklamní kampaň připravila.
Spot posoudili právníci
Podle Komára není ani klamavá, ani neútočí na konkurenční produkt. "Před zahájením kampaně ji posuzovali právníci a neměli výhrady. Spot jsme ukázali asi 100 lidem s tím, že nám sdělí své dojmy.
Nezaznamenali jsme jediný podnět, že by je spot odrazoval od pití nějaké jiné konkrétní minerálky," řekl Komár.
O rozhodnutí krajského soudu zatím nebyl Komár informován. Pokud podle něj ale soud opravdu předběžné opatření vydal, učiní společnost Alphaduct protiopatření a bude se bránit.
Magnesium nebo hořčík
Podle generálního ředitele KMV Jana Husáka jde ovšem zjevně o nekalou soutěž zaměřenou na destabilizaci pozice minerální vody Magnesia na trhu.
"Svědčí o tom i záměrné použití výrazu magnesium v reklamním spotu, přestože běžně zavedený a používaný český název pro chemický prvek Mg je hořčík," sdělil v tiskovém prohlášení Husák.
Spot podle KMV záměrně obsahuje nepravdivé tvrzení, když nabádá spotřebitele, aby užívali minerálku Korunní, která má na rozdíl od konkurenčních nápojů vhodnější poměr minerálů, především nižší obsah magnesia, jež ve velkém množství v těle může způsobit necitlivost.
Soud nařídil, aby se společnost Karlovarská korunní kyselka zdržela šíření reklamního spotu propagujícího přírodní minerální vodu Korunní prostřednictvím televize, rozhlasu, tisku, internetu, kin, videokazet a elektronických datových nosičů a zajistila jeho stažení ze všech médií.