Článek
Vyšetřovatelé při zásahu v kancelářích i doma zajistili e-mailovou komunikaci s ústředím a dokumenty o certifikaci vozidel a potvrzení emisí, uvedla jihokorejská tisková agentura Jonhap.
Mluvčí Volkswagen Korea zásah potvrdil. Podrobnosti nesdělil, uvedl ale, že podnik spolupracuje s vyšetřovateli.
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 miliónů naftových aut po celém světě instaloval software umožňující falšování údajů o emisích. Mezi dotčenými vozy je také asi 1,2 miliónu vozů české divize Škoda Auto.
Jihokorejské ministerstvo životního prostředí zažalovalo v lednu jihokorejskou odnož Volkswagen/Audi a dva firemní představitele kvůli tomu, že její vozidla údajně nesplňovala zákonné emisní normy. Pokud budou shledáni vinnými, hrozí jim až sedm let vězení a pokuta až 100 miliónů wonů (1,9 miliónu Kč).
Jak Volkswagen podváděl
Speciální software ve vozech poznal, kdy je vůz testován na emise. V tu chvíli spustil systém, který emise při testování snižuje, uvedly americké úřady. Podle zatím nepotvrzených informací, které se objevují hlavně na specializovaných automobilových webech, mohl program využít následující indikátory: GPS ukazuje, že je auto na místě. Motor běží, ale netočí se volant. Při běžícím motoru jsou otevřené dveře nebo kapota. Otáčejí se jen dvě kola ze čtyř.
Jižní Korea je po Indii druhým největším asijským trhem s naftovými auty. Automobilce hrozí soudní pře kvůli aféře i jinde ve světě. Spojené státy na ni kvůli emisnímu skandálu podaly v lednu žalobu, která by automobilku mohla teoreticky stát až 48 miliard dolarů.