Článek
„Nabídneme nejlepší kvalitu cestování mezi Ostravskem, Olomoucí a Prahou – vše navíc bez dotací. Stejně jako u našich autobusů nezatížíme kapsy daňových poplatníků ani korunou,“ uvedl Jančura. Podle něj kvůli příchodu RegioJetu ušetří stát stovky miliónů korun ročně tím, že přestane od prosince dotovat všechny vlaky na trase mezi Prahou a Ostravou.
Žluté vlaky vyjedou na trasu Havířov – Ostrava – Praha v první fázi jako pětivozové soupravy s celkovou kapacitou zhruba 240 míst k sezení. Vozy budou mít mimo jiné vybavení pro přípravu občerstvení, které bude cestujícím podáváno během jízdy. Cestující budou mít k dispozici například klimatizaci, bezplatný přístup k wifi či teplé a studené nápoje a denní tisk zdarma. Jízda z Prahy do Ostravy má žlutému vlaku trvat 3,5 hodiny.
Jízdenku mezi Ostravou a Prahou bude možné na tzv. kreditovou jízdenku zakoupit za 230 Kč, mezi Olomoucí a Prahou pak budou ceny jízdenek začínat na 190 Kč. „Za vystavení kreditové jízdenky přitom zákazník nic neplatí; její platnost je celoživotní,“ doplnil Ondrůj.
Zkvalitnění služeb ohlásily i České dráhy. Od 1. září pečují o cestující v šestnácti dálkových spojích mezi Prahou a Ostravou stevardky. Ty rozdávají denní tisk a nabízejí teplý či studený nápoj zdarma.