Hlavní obsah

Konkurence na železnici houstne, dopravci vyrukovali s novými spoji

Praha

Konkurence na tuzemských železnicích sílí. Dokladem toho je fakt, že společnost Leo Express na lince mezi Prahou a Ostravou v některých pátečních spojích zkušebně zdvojnásobí počet míst pro cestující. Firma tím reaguje na zvýšenou poptávku, uvedl majitel Leoš Novotný. Konkurenční České dráhy zase rozšiřují provoz vlaků Pendolino do západních Čech.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Leo Express vypraví dvě spojené vlakové soupravy místo jedné ve 12.24 z Ostravy do Prahy a u spoje v opačném směru v 16.09. Využije k tomu svou záložní soupravu. Podle Novotného by firma ráda zvýšila kapacitu spojů také v jiné dny, kdy by se kvůli větší poptávce mělo připojení druhého vlaku vyplatit. Vlaky Stadler Flirt, které Leo Express na trati používá, mají kapacitu zhruba 200 míst v běžné ekonomické třídě.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

České dráhy od 3. března připojí ke dvěma sobotním spojům mezi Bohumínem a Františkovými Lázněmi jeden nedělní pár vlaků. Dále budou podle mluvčí drah Radky Pistoriusové vypravovat ranní spoj jedoucí z Plzně do Prahy a pokračující do Ostravy. V opačném směru bude do Plzně zajíždět nedělní odpolední vlak vyjíždějící z Ostravy po páté hodině. Do Plzně přijede ve 22.11.

Leo Express nemá stanovenou pevnou cenu, ale využívá takzvané zahrady cen, kde si cestující může vybrat z různých nabídek. Levnější jízdné dopravce nabízí v méně atraktivních časech a s větším časovým předstihem.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Podobný systém na trati mezi Prahou a Ostravou v tomto týdnu zavedl konkurenční RegioJet. U expresů Českých drah není vyžadována povinná místenka a cestující může na jízdenku jet kterýmkoli denním spojem, nebo jízdu přerušit a pokračovat dalším vlakem. Povinně místenkové jsou pouze vlaky Pendolino.

Související témata:

Výběr článků

Načítám