Hlavní obsah

Konec ikonické značky? Chrysler už prodává jen minivan

Býval to obr amerického automobilového průmyslu, jeden z velké trojky, jehož název nese i legendární mrakodrap v New Yorku. Teď Chrysler podle stanice CNN padl na dno a budoucnost značky je nejistá.

Foto: Chrysler

Chrysler Pacifica

Článek

Po vlně tří akvizic zahraničními automobilkami během posledních 25 let, bankrotu a druhé záchraně federálními úřady ve své historii má značka na montážní lince pouze jedno vozidlo s logem Chrysler. A to minivan vyrobený v Kanadě.

I tento model Pacifica se podle CNN potýká s problémy stejně jako většina modelů mateřské společnosti Stellantis na americkém trhu.

Prodeje Pacifiky v USA klesly za prvních devět měsíců roku o pětinu a ve třetím čtvrtletí o 44 procent. Přitom celkové objemy prodejů vozidel v USA v tomto období rostly.

Končí další americký sedan s motorem V8 HEMI, poslední Chrysler 300C opustil výrobní linku

AutoMoto

Problémy Stellantisu vedly tento týden k náhlému odchodu generálního ředitele Carlose Tavarese a firma tak hledá nejen nového šéfa, ale i řešení svých problémů.

Jedním z nich by mohlo být zbavení se značky, která bývala vlajkovou lodí, protože někteří odborníci pochybují, zda má Chrysler v rámci tří dalších severoamerických značek společnosti Jeep, Dodge a Ram vůbec smysl.

„Máte čtyři značky a nedostatek modelů na to, aby všechny přežily,“ řekl Ivan Drury, šéf analytiků v americké online platformě o automobilech Edmunds.

Zástupci Stellantisu nicméně trvají na tom, že Chrysler nikam nemizí. Každá z jejích čtrnácti značek má podle vedení deset let na vybudování ziskového a udržitelného podnikání. Plány pro Chrysler zahrnují elektrifikaci a rozšíření nabídky.

Náhlý odchod šéfa poslal akcie výrobce Fiatu či Opelu dolů o devět procent

Ekonomika

Výběr článků

Načítám