Článek
Po vlně tří akvizic zahraničními automobilkami během posledních 25 let, bankrotu a druhé záchraně federálními úřady ve své historii má značka na montážní lince pouze jedno vozidlo s logem Chrysler. A to minivan vyrobený v Kanadě.
I tento model Pacifica se podle CNN potýká s problémy stejně jako většina modelů mateřské společnosti Stellantis na americkém trhu.
Prodeje Pacifiky v USA klesly za prvních devět měsíců roku o pětinu a ve třetím čtvrtletí o 44 procent. Přitom celkové objemy prodejů vozidel v USA v tomto období rostly.
Končí další americký sedan s motorem V8 HEMI, poslední Chrysler 300C opustil výrobní linku
Problémy Stellantisu vedly tento týden k náhlému odchodu generálního ředitele Carlose Tavarese a firma tak hledá nejen nového šéfa, ale i řešení svých problémů.
Jedním z nich by mohlo být zbavení se značky, která bývala vlajkovou lodí, protože někteří odborníci pochybují, zda má Chrysler v rámci tří dalších severoamerických značek společnosti Jeep, Dodge a Ram vůbec smysl.
„Máte čtyři značky a nedostatek modelů na to, aby všechny přežily,“ řekl Ivan Drury, šéf analytiků v americké online platformě o automobilech Edmunds.
Zástupci Stellantisu nicméně trvají na tom, že Chrysler nikam nemizí. Každá z jejích čtrnácti značek má podle vedení deset let na vybudování ziskového a udržitelného podnikání. Plány pro Chrysler zahrnují elektrifikaci a rozšíření nabídky.