Článek
„Tento rekord ukazuje sílu skupiny Volkswagen,” uvedl šéf prodeje Volkswagenu Fred Kappler. Poukázal i na oblibu nových sportovně-užitkových automobilů (SUV). Za první tři čtvrtletí se odbyt koncernu meziročně zvýšil o 2,6 procenta na 7,8 miliónu vozů.
Odbyt v září rostl meziročně nejvíc v Jižní Americe — o 68 procent. Nejméně pak v Evropě, oproti loňskému září se zvýšil o 1,5 procenta.
Škoda Auto tento týden oznámila, že v září dodala zákazníkům 112 900 vozů, meziročně o 5,4 procenta více. Dosáhla tak nejlepšího měsíčního výsledku v historii. K růstu přispívá prodej SUV Kodiaq, nejprodávanějším modelem zůstává Octavia.
Prodeje koncernu Volkswagen podle hlavních značek | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
září 2017 | září 2016 | změna v % | leden - září 2017 | leden - září 2016 | změna v % | |
Volkswagen Passenger Cars | 593 700 | 547 600 | 8.4 | 4 490 900 | 4 374 800 | 2.7 |
Audi | 178 400 | 173 800 | 2.6 | 1 380 800 | 1 408,800 | -2.0 |
ŠKODA | 112 900 | 107100 | 5.4 | 871 100 | 840 900 | 3.6 |
SEAT | 39 800 | 35 800 | 11.2 | 354 900 | 312 900 | 13.4 |
Porsche | 20 800 | 22 000 | -5.3 | 185 900 | 178 300 | 4.3 |
MAN | 10,600 | 9 200 | 14.8 | 80 300 | 74 100 | 8.4 |
Scania | 8,000 | 7 200 | 11.2 | 64 000 | 58 700 | 8.9 |
Volkswagen Group (celkem) | 1 010 100 | 947 400 | 6.6 | 7 806 700 | 7 609 300 | 2.6 |
Zdroj: Volkswagen |
Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Loni navíc vystřídal japonského konkurenta Toyota v čele světového automobilového trhu, když navzdory skandálu kolem měření emisí zvýšil globální prodej o téměř čtyři procenta na rekordních 10,3 miliónu vozů.
Agentura Reuters s odkazem na zdroje v koncernu VW napsala, že odbory i vedení chtějí omezit konkurenci, kterou pro hlavní značku VW představuje Škoda. Vedle většího odlišení modelů by prý Škoda měla platit koncernu více za sdílení technologie, ve hře je i přesun části výroby škodovek do Německa. Podle mluvčího koncernu se ale žádné změny v tuto chvíli nechystají.